Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Kim jesteśmy
Fundacja Pro-Test zajmuje się testowaniem produktów. Należy do International Consumer Research & Testing z siedzibą w Londynie – międzynarodowej organizacji testującej produkty, zrzeszającej 41 instytucji konsumenckich z 37 państw
Fundacja Pro-Test reprezentuje Polskę w projekcie UE współfinansowanym przez Komisję Europejską, dotyczącym niezależnych porównawczych testów produktów. Projekt zapewnia wsparcie merytoryczne i finansowe organizacjom i czasopismom konsumenckim w Polsce, na Cyprze, w Czechach, Rumunii, Słowenii i na Węgrzech.
– Chodzi o to, by udostępnić nowym konsumentom najpotężniejszą broń, którą mogą dysponować: wiedzę. Mam na myśli wiedzę na temat jakości, bezpieczeństwa i wartości lub ceny produktów, które kupują każdego dnia. Cieszę się, że konsumenci w kolejnych sześciu krajach mogą teraz zasięgnąć porady z wiarygodnego źródła, żeby dokonać korzystnego zakupu – powiedziała Meglena Kuneva, komisarz UE ds. konsumentów, podczas konferencji prasowej podsumowującej projekt.
Więcej informacji na temat projektu na stronach Komisji Europejskiej: http://ec.europa.eu/consumers/empowerment/cons_tests_en.htm
STATUT FUNDACJI PRO-TEST
CELE I ZASADY DZIAŁANIA FUNDACJI
§ 9.
Celami Fundacji są:
- Edukacja społeczeństwa odnośnie towarów i usług w zakresie dających się zobiektywizować cech ich wartości użytkowej, jak również wpływu na środowisko naturalne.
- Wykonywanie porównawczych testów produktów.
- Dostarczanie społeczeństwu informacji, które pomagają mu w dokonywaniu oceny rynku towarów i usług.
- Budowanie świadomości konsumenckiej w zakresie możliwości i sposobów optymalnego prowadzenia prywatnego gospodarstwa domowego, racjonalnego wykorzystywania dochodów, jak również rozpowszechnianie, nabytej w ramach działań Fundacji, wiedzy na temat świadomości i zachowań prozdrowotnych i ekologicznych.
§ 10.
- Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
- badanie towarów i usług, z reguły w sposób porównawczy, przy użyciu metod naukowych oraz nadawanie właściwych ocen w gwarantowanym wymiarze lub zlecanie ich nadawania przystosowanym do tego instytutom według ich reguł;
- publikowanie uzyskanych wyników badań w sposób neutralny, przystępny i rzetelny. Ponadto Fundacja może za pomocą wszelkiego rodzaju środków komunikacji rozpowszechniać wiedzę i informacje dotyczące szeroko rozumianych interesów konsumenckich;
- rozpatrywanie fachowych i metodycznych zagadnień, o ile służą one urzeczywistnianiu celów Fundacji, Fundacja powinna współdziałać z instytucjami normalizacyjnymi i im podobnymi jednostkami, nadto może przeprowadzać imprezy naukowe lub publiczne;
- inicjowanie i wspomaganie prac naukowych, mających związek z przeprowadzaniem porównawczych badań produktów i usług oraz rozpowszechnianiem ich wyników.
- współpracę z krajowymi, zagranicznymi, jak i międzynarodowymi instytucjami, a w szczególności przeprowadzanie badań, opracowywanie ich wyników, jak również wymianę doświadczeń;
- prowadzenie poradnictwa konsumenckiego, w postaci niezależnych usług wspierających samodzielność konsumentów;
- rzecznictwo interesów konsumentów;
- współpracę z władzami samorządowymi, rządowymi i organizacjami pozarządowymi w zakresie wymienionym w celach działania Fundacji.
§ 11.
- Dla osiągnięcia swoich celów Fundacja może wspierać działalność
innych osób prawnych, prowadzących działalność zbieżną z celami Fundacji.
- Działalność gospodarcza Fundacji może być również realizowana
poprzez uczestnictwo w spółkach na zasadach określonych w stosownych
przepisach.