Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Zanim wyjedziesz Drogie wakacje PRO-TEST: Nr 4 (87) kwiecień 2009 Zanim wyjedziesz Drogie wakacje Wahania kursów walut spędzają sen z oczu nie tylko osobom spłacającym kredyty hipoteczne. Również wakacyjny wyjazd za granicę może okazać się droższy niż planowaliśmy. Oferty wakacyjnego wypoczynku w 2009 roku kuszą nas już od kilku miesięcy. Co może organizator wyjazdu, a jakie prawa mamy my, konsumenci?
Dwa tygodnie na słonecznej plaży w Bułgarii, Grecji czy Hiszpanii więcej
Linie lotnicze Za co płacisz? PRO-TEST: Nr 10 (81) październik 2008 Linie lotnicze Za co płacisz? Linie lotnicze muszą informować podróżnych o wysokości wszystkich opłat składających się na ostateczna cenę biletu. Nowe przepisy wchodzą w życie w całej Unii Europejskiej 1 listopada.

Na ostateczną cenę biletu składają się taryfy lub stawki lotnicze, podatki, opłaty lotniskowe oraz inne dopłaty. – Z doświadczenia Urzędu więcej
Raport: Biura podróży Zepsute wakacje PRO-TEST: Nr 7-8 (79) lipec-sierpień 2008 Raport: Biura podróży Zepsute wakacje Wakacje to czas długo wyczekiwanych wyjazdów. Wycieczkę mogą jednak popsuć kłopoty z biurem podróży. Prawie wszyscy skontrolowani organizatorzy usług turystycznych stosowali postanowienia niekorzystne dla konsumentów – wynika z najnowszej analizy UOKiK.

Polacy coraz chętniej wyjeżdżają za granicę. Jak podaje Instytut Turystyki, w 2007 r. granice Polski więcej
Konsument w Hiszpanii Pod znakiem czarnego byka PRO-TEST: Nr 7-8 (79) lipec-sierpień 2008 Konsument w Hiszpanii Pod znakiem czarnego byka Kastaniety, malowane wachlarze, figurki matadorów – to pamiątki, bez których nie da się wyjechać z Hiszpanii. Obowiązkowe jest też zdjęcie na tle wielkiego, czarnego byka – a konkretnie jednej z tysięcy makiet, którymi przed laty „ozdobiono” krajobraz. Wbrew pozorom, Półwyspu Iberyjskiego wcale nie opanowała jednak tandeta dla turystów. Prawdziwy, hiszpański folklor oznacza produkty najwyższej jakości. więcej
Konsument w Maroku Jak drugi dom PRO-TEST: Nr 5 (77) maj 2008 Konsument w Maroku Jak drugi dom Uliczki mediny są tak wąskie, że trzeba przylgnąć do ziemistej ściany, by przepuścić idące nimi objuczone osły. Czasem śmierdzą – turyści dla ochrony trzymają wtedy pod nosem gałązki świeżej mięty...

Na gwarnych targach widać tancerzy-akrobatów (gnaua), sprzedawców wody w tradycyjnych, czerwonych strojach z gór Rif i z workami z koźlej skóry, więcej
Konsument we Francji Wykwintne zakupy PRO-TEST: Nr 2 (74) luty 2008 Konsument we Francji Wykwintne zakupy Przymiotnik „francuski” na całym świecie oznacza elegancję i wysoką jakość. Produkty znad Sekwany – wina, perfumy, sery – uznaje się za luksus. A Francuzi są tego świadomi. Pielęgnują narodową dumę i, jako konsumenci, żądają „czterech czterech”: Sécurité, Santé, Satisfaction, Saveur. Bezpieczeństwo, zdrowie, satysfakcja, smak. więcej
Konsument w USA Szał zakupów PRO-TEST: Nr 12 (72) grudzień 2007 Konsument w USA Szał zakupów Amerykański sen – szybkie dorobienie się i życie w dostatku – to dla wielu szczyt marzeń. Ale życie w Stanach też kosztuje. Konsument amerykański boryka się z wieloma dobrze znanymi nam problemami, takimi jak podróbki marek, nieuczciwi sprzedawcy czy przewrotne reklamy. Jednak w razie problemów konsumenckich mieszkaniec USA znajduje fachową pomoc. więcej
Konsument w Grecji Wielkie greckie zakupy PRO-TEST: Nr 10 (70) październik 2007 Konsument w Grecji Wielkie greckie zakupy Bielutkie domy na tle błękitu nieba i turkusowego morza - to Grecja z obrazka. Aby ten obrazek ujrzeć na żywo, najlepiej udać się do miasteczka Oja na Santorini. A gdzie udać się na greckie zakupy? I co najlepiej wtedy kupować?

Oczywiście można pójść do któregoś z licznych supermarketów - owszem, tam też oprócz setek zwykłych towarów, nie wyróżniających się więcej
Konsument w Teksasie Kowbojskie zakupy PRO-TEST: Nr 6 (67) czerwiec 2007 Konsument w Teksasie Kowbojskie zakupy Cokolwiek by nie mówić o tym, że mamy XXI wiek i że Teksas będąc stanem USA jest w tym wieku głęboko zakorzeniony, Polak pojedzie tam po to, by pooddychać specyficzną atmosferą, która na myśl przywodzi wiek XIX. Bo Teksas to przede wszystkim tradycja kowbojska.

Amerykański kowboj rozpala wyobraźnię obrazami prawdziwych mężczyzn w dżinsach, skórach i kapeluszach, więcej
Konsument w Brazylii Samba, dżungla i fawele PRO-TEST: Nr 5 (66) maj 2007 Konsument w Brazylii Samba, dżungla i fawele Tak zróżnicowane społeczeństwo, jak brazylijskie trudno znaleźć gdziekolwiek na świecie - od niepoznanych dotąd plemion Amazonii po nowoczesnych biznesmenów z wielkich aglomeracji. Do tego mieszanka narodowości i ras. Brazylia to także kraj, w którym różnice poziomu życia mieszkańców są większe, niż gdziekolwiek indziej.

Jak co roku, tak i podczas tegorocznego więcej
PRO-TEST na Facebooku