Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Konsument w Turcji Gdzie Europa łączy się z Azją PRO-TEST: Nr 4 (65) kwiecień 2007 Konsument w Turcji Gdzie Europa łączy się z Azją W Turcji, która stanowi most między Wschodem i Zachodem, między przeszłością a teraźniejszością, nie powinien dziwić ani widok zakrytej od stóp do głów kobiety uchodzącej za własność mężczyzny, ani widok dziewczyny w stroju z zachodnich butików, wolnej od tradycyjnych ograniczeń, swobodnie chodzącej po ulicy lub nowoczesnym centrum handlowym, nie różniącym się niczym od centrów paryskich czy londyńskich. więcej
Konsument w Indiach Indyjskie targi PRO-TEST: Nr 2 (63) luty 2007 Konsument w Indiach Indyjskie targi Zakupy w Indiach to zadanie dla wytrwałych. Każdy konsument musi liczyć się z tym, że najpierw usłyszy cenę trzykrotnie zawyżoną, by dopiero po tym jak odwrócimy się na pięcie, mogła ona sukcesywnie spadać.

Po niespełna 10 godzinach lotu, nie licząc koczowania na lotniskach, znajdujemy się w Indiach, kraju, który zaskakuje swoim rozmiarem, zgiełkiem, zatłoczonymi więcej
Konsument w Peru W podniebnej krainie PRO-TEST: Nr 1 (62) Styczeń 2007 Konsument w Peru W podniebnej krainie Wysoko w górach położone miasta i wioski, lamy, potomkowie Indian z Imperium Inków, kolorowe i wzorzyste tkaniny - takie jest Peru. Co warto przywieźć z tej podniebnej krainy?

Powrót z Peru to przykry moment. Trzeba się rozpakować już we własnym domu, takim jakimś ciasnym teraz i spokojnym… za cichym chyba… Jednocześnie jest to moment najprzyjemniejszy, bo więcej
Konsument w Meksyku Meksykańskie El Dorado PRO-TEST: Nr 10 (59) październik 2006 Konsument w Meksyku Meksykańskie El Dorado Dla poszukiwacza pamiątek (i nie tylko) Meksyk jest miejscem idealnym - egzotyczny, ciepły, niedrogi, życzliwy turystom. Można dotknąć wiekowych budowli wzniesionych przez Majów i Azteków, wejść w rajskie wody Morza Karaibskiego, a amatorzy zakupów będą tu szaleć, jak w amoku... Meksyk - oto najpiękniejszy, największy i najbardziej kolorowy sen konsumenta.

Stare powiedzenie więcej
Konsument w Tunezji Ali bankrut PRO-TEST: Nr 9 (58) wrzesień 2006 Konsument w Tunezji Ali bankrut Zakupy wyglądają tu zupełnie inaczej, niż u nas. Wchodzimy do sklepu i zanim się obejrzymy, sprzedawca staje się naszym największym przyjacielem. I już od progu rozpoczyna się barwny spektakl prezentowania towarów, zachwalania, gry na emocjach, a gdy jesteśmy oporni w kupowaniu, stajemy się świadkami wręcz lamentów i obrażania się, by po chwili znów sprzedawca przysięgał nam przyjaźń do grobowej deski. więcej
 La-TANIE czy drogie? PRO-TEST: Nr 7-8 (57) lipiec-sierpień 2006 La-TANIE czy drogie? Jeszcze nigdy podróże samolotem nie były tak tanie, jak dziś. W naszym raporcie porównujemy ceny i jakość usług ośmiu linii lotniczych, zarówno tanich, jak i tradycyjnych, na jednej z najczęściej uczęszczanych tras, w dwóch różnych terminach.

Najważniejsze pytania, jakie sobie postawiliśmy, to po pierwsze: jakie są ceny przelotów przewoźników zwanych tanimi więcej
Konsument w Pakistanie Zakupy nie dla każdego PRO-TEST: Nr 7-8 (57) lipiec-sierpień 2006 Konsument w Pakistanie Zakupy nie dla każdego Tutejsze kobiety nie opuszczają wioski - mówi Mukhtar Mai, Kobieta Roku 2005 według miesięcznika "Glamour". Mirwala, wioska Mukhtar w pakistańskim Pendżabie nie jest wyjątkiem. - Nawet ubrania kupują im ojcowie, bracia lub mężowie na bazarze w sąsiedniej miejscowości - wyjaśnia Mukhtar. Liczba ludności Pakistanu już w 2003 r. przekroczyła 150 mln, jednak wiele osób, zwłaszcza kobiet, prawdopodobnie nie stanie się konsumentami w naszym rozumieniu. więcej
Konsument w Uzbekistanie Zakupy na bazarze, życie za murami PRO-TEST: Nr 6 (56) czerwiec 2006 Konsument w Uzbekistanie Zakupy na bazarze, życie za murami Trudności wizowe i strach przed dzikością dawnego związku radzieckiego sprawiają, że Uzbekistan nie jest popularnym celem podróży. Nic bardziej błędnego. Kraj przepełnia czar i egzotyka. Nawet zakupy są niezapomnianym przeżyciem… więcej
Konsument w Papui Nowej Gwinei Ile za cudowronka? PRO-TEST: Nr 5 (55) maj 2006 Konsument w Papui Nowej Gwinei Ile za cudowronka? Papua Nowa Gwinea jest ciekawa nie tylko dlatego, że w przeważającej większości leży na wyspie, która kształtem przypomina smoka, na jej fladze jest wizerunek cudowronka (Rajski Ptak), a jednostką monetarną jest kina. Jest ciekawa głównie z tego powodu, iż jej mieszkańcami są Papuasi - pierwotny lud, często nieskażony jeszcze białą kulturą, który zachował swoje zwyczaje i wierzenia. więcej
Konsument w Borough Park Zakupy koszerne PRO-TEST: Nr 4 (54) kwiecień 2006 Konsument w Borough Park Zakupy koszerne Chcesz zrobić zakupy typowo żydowskie? Najlepiej pojedź do... Nowego Jorku. W Stanach Zjednoczonych jest bowiem najwięcej Żydów na świecie - 5,6 mln osób (Izrael ze swoimi 4,7 mln jest na drugim miejscu), a co ważniejsze, jedna z nowojorskich dzielnic - Borough Park - to centrum ortodoksyjnego judaizmu. Dlatego też tu postanowiłam sprawdzić, czy wszystkie opowieści o koszernym jedzeniu więcej
PRO-TEST na Facebooku