Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Konsument w Borough Park Zakupy koszerne PRO-TEST: Nr 4 (54) kwiecień 2006 Konsument w Borough Park Zakupy koszerne Chcesz zrobić zakupy typowo żydowskie? Najlepiej pojedź do... Nowego Jorku. W Stanach Zjednoczonych jest bowiem najwięcej Żydów na świecie - 5,6 mln osób (Izrael ze swoimi 4,7 mln jest na drugim miejscu), a co ważniejsze, jedna z nowojorskich dzielnic - Borough Park - to centrum ortodoksyjnego judaizmu. Dlatego też tu postanowiłam sprawdzić, czy wszystkie opowieści o koszernym jedzeniu więcej
Konsument w Ugandzie Co kupi mziungu? PRO-TEST: Nr 3 (53) marzec 2006 Konsument w Ugandzie Co kupi mziungu? Uganda to dziwny kraj. Królestwo koloru i teren walki człowieka z naturą. Sam teren będąc połączeniem soczystej zieleni i głębokiego błękitu rodzi ludzi najczarniejszych na świecie. Ludzie ci zaś - jakby na przekór niezwykle ciemnej barwie skóry - produkują przedmioty, których głównym atutem jest barwa. Zdecydowana, pełna, rzucająca się w oczy.

więcej
Konsument w Chinach Zakupy w Pekinie PRO-TEST: Nr 2 (52) luty 2006 Konsument w Chinach Zakupy w Pekinie Pekin to ocean małych, ruchliwych i niesamowicie krzykliwych osób, które urodziły się chyba tylko po to, by zapełnić rynek konsumencki sobą oraz towarami. Hobby polegające na robieniu zakupów w Pekinie można spokojnie uznać za sport ekstremalny o podwyższonym ryzyku... Warto jednak to ryzyko ponieść, gdyż same zakupy w Pekinie są niemal jak cudowny sen na jawie...

więcej
Konsument w Holandii Kraina pachnąca trawą PRO-TEST: Nr 12 (50) grudzień 2005 Konsument w Holandii Kraina pachnąca trawą Nigdzie nie spotkamy tylu rowerów w jednym miejscu, tak dużych okien w domach, tak kolorowych tulipanów, tak liberalnego prawa, tylu kanałów i tylu wiatraków, co w Holandii.

Holandia leży w sercu Europy, mimo to wyjątkowe tylko dla tego państwa cechy, niespotykane gdzie indziej, można wyliczać jeszcze długo. Również zakupy w Holandii są niepowtarzalne. Tylko tu legalnie więcej
Konsument w Niemczech Niemcy stawiają na jakość PRO-TEST: Nr 11 (49) listopad 2005 Konsument w Niemczech Niemcy stawiają na jakość Państwo niemieckie bardzo dba o konsumenta. Do tego stopnia, że dawne Ministerstwo Wyżywienia, Rolnictwa i Lasów zamieniono w Niemczech na Ministerstwo Ochrony Konsumenta, Wyżywienia i Rolnictwa. Dlaczego? Bo od czasu kryzysu związanego z chorobą szalonych krów prawa konsumenta w Niemczech są najważniejsze. Priorytetem ministerstwa jest ich ochrona.
więcej
Konsument w Tybecie Solidność ludzi gór PRO-TEST: Nr 10 (48) październik 2005 Konsument w Tybecie Solidność ludzi gór Chociaż trudno w to uwierzyć - bo Tybet wydaje się niezmiernie odległy i nierealny dla zwykłego zjadacza polskiego chleba - tu też można kupować. Są sklepy i sklepiki, rynki, bazary, galerie. A tybetańskie produkty słyną z trwałości i solidności wykonania.

Lhasa to stolica. Leży 4000 mnpm, jest usiana klasztorami pełnymi łysych, uśmiechniętych mnichów i upstrzona surowymi więcej
Konsument w Nepalu Gdzie sprzedaż jest sztuką PRO-TEST: Nr 9 (47) wrzesień 2005 Konsument w Nepalu Gdzie sprzedaż jest sztuką Po wylądowaniu na lotnisku w Warszawie czeka mnie jak zwykle ciężka przeprawa z celnikami. Niby początkowo nie wzbudzam podejrzeń - plecak, aparat, jakaś chuścinka na głowie - ale wystarczy pierwsze prześwietlenie bagażu, by usłyszeć znane mi już: "Panią prosimy na boczek". Idę na boczek i od razu wiem za co. Za zawartość.

Zawartością mojego plecaka są różności więcej
Konsument w Sewilli Zakupy w rytmie flamenco PRO-TEST: Nr 6 (45) czerwiec 2005 Konsument w Sewilli Zakupy w rytmie flamenco Nie ma zaułka w Sewilli, do którego nie docierałyby takty flamenco. Jak przystało na stolicę tej muzyki, wszystko odbywa się tu w rytmie flamenco. Nawet zakupy...

Turyści przybywający do Sewilli dzielą się na dwie grupy: "zwiedzacze" i tancerze flamenco. Ja umieściłam się pomiędzy nimi - zwiedzałam, ale mieszkałam z tancerkami. I takie też były zakupy - trochę codzienne, trochę turystyczne, ale zawsze z flamenco w tle więcej
Konsument w Korei Zabiegani i przyjaźni PRO-TEST: Nr 5 (44) maj 2005 Konsument w Korei Zabiegani i przyjaźni Korea. Kiedy słyszymy tę nazwę, zazwyczaj w pierwszym momencie przychodzi nam na myśl komunistyczna i totalitarna Korea Północna, gdzie półki sklepowe świecą pustkami, a towary są dostępne tylko dla nielicznych szczęśliwców. Ale niecałe 100 km od najbardziej "antykapitalistycznej" stolicy świata tętni życiem konsumencki raj - Seul.

Od razu trzeba jednak zaznaczyć, więcej
Konsument w Iranie Kraj tysiąca i jednej nocy PRO-TEST: Nr 3 (42) marzec 2005 Konsument w Iranie Kraj tysiąca i jednej nocy Obecny Iran to przede wszystkim dziedzictwo starożytnej Persji. Nasze pierwsze skojarzenia z tym krajem to najdroższe na świecie perskie dywany, najsmaczniejszy i najszlachetniejszy kawior, góry aromatycznych przypraw, z których niektóre, tak jak szafran, są cenniejsze niż złoto.

Iran leży nad Zatoką Perską. Posiada nie tylko ogromne złoża ropy naftowej, lecz i wiele więcej
PRO-TEST na Facebooku