Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Konsument w Szkocji W kolebce golfa i whisky PRO-TEST: Nr 2 (41) luty 2005 Konsument w Szkocji W kolebce golfa i whisky Mężczyźni w spódniczkach, grający na kobzach, pijący whisky i skąpi - tak stereotypowo wyobrażamy sobie Szkotów. Czy słusznie?

Szkocja jest od XVIII w. częścią Zjednoczonego Królestwa. Co prawda tendencje separatystyczne wciąż odżywają, ale póki co w referendum upadła nawet idea tzw. dewolucji (ograniczonej autonomii). Nie próbujmy jednak wysyłać listów do Szkocji pisząc "England". więcej
Konsument w Andorze Na narty, na zakupy PRO-TEST: Nr 1 (40) styczeń 2005 Konsument w Andorze Na narty, na zakupy Dlaczego do tak małego kraju, położonego u szczytów Pirenejów, co roku przyjeżdżają miliony turystów? Całe państewko składa się niemal tylko z jego stolicy, jednej większej drogi łączącej dwie granice i masy niezmierzonych szlaków narciarskich. To prawdziwy raj dla fanów białego szaleństwa, ale także dla fanów... zakupów!
więcej
Konsument w Portugalii Fatima, Porto i fado PRO-TEST: Nr 12 (39) grudzień 2004 Konsument w Portugalii Fatima, Porto i fado Te trzy słowa-klucze wyznaczają obraz Portugalii w świadomości przeciętnego Europejczyka. Kraju leżącego "na krańcu świata", podmywanego falami Atlantyku.

Nieprzypadkowo to niewielkie państwo wydało tylu żeglarzy i odkrywców, tworząc w Złotym Wieku (XV-XVII w.) potężne imperium kolonialne. Dziś żyje wspomnieniami wielkiej przeszłości, ale na przykład w Brazylii więcej
 Sezon na hazard - konsument w Monako PRO-TEST: Nr 7/8 (35) lipiec/sierpień 2004 Sezon na hazard - konsument w Monako Wszystko jest tu w miniaturce: domy, uliczki, a zaledwie kilka rabatek już nosi szczytne miano ogrodu. Ulice poprzecinane są kilometrami ruchomych schodów i wind. A sławna na cały świat rodzina książęca mieszka po sąsiedzku. Na wyciągnięcie ręki. Ze światem łączy jedynie kręta autostrada przez góry i linie helikopterowe. Tak wygląda malutkie księstwo Monako.
więcej
 Kolorowa bieda - konsument w Indiach PRO-TEST: Nr 6 (34) czerwiec 2004 Kolorowa bieda - konsument w Indiach Kiedy Europejczyk przyjeżdża do Indii, czuje się tak, jakby dostał młotkiem po głowie. Wokół za dużo nowych dźwięków, kolorów, zapachów... Świat, który fascynuje, ale może też przerażać.
więcej
 Wszyscy częstują herbatą - konsument w Afganistanie PRO-TEST: Nr 5 (33) maj 2004 Wszyscy częstują herbatą - konsument w Afganistanie Sercem afgańskiego miasta jest bazar - hałaśliwy, ruchliwy, pełen kolorowych straganów, warsztatów rzemieślniczych, herbaciarni, z których rozbrzmiewa muzyka, a w powietrzu unosi się zapach orientalnych przypraw. Kupcy wychwalają głośno swój towar. Sklepiki po brzegi są wypełnione dywanami, biżuterią, materiałami, amforami i innymi wyrobami artystycznymi... więcej
 Tanie latanie - linie lotnicze PRO-TEST: Nr 4 (32) kwiecień 2004 Tanie latanie - linie lotnicze Podróże samolotem przez długie lata w Polsce kojarzono z najwyższym luksusem zarezerwowanym tylko dla nielicznych. Air Polonia, od trzech lat z powodzeniem działająca jako przewoźnik cargo, rozszerzyła w ubiegłym roku swoje usługi o czarterowe loty pasażerskie. Spółka jako pierwsza wprowadziła na rynek polski regularne przewozy pasażerskie typu low cost.
więcej
 Kraj tętniący życiem - konsument w Czechach PRO-TEST: Nr 3 (31) marzec 2004 Kraj tętniący życiem - konsument w Czechach Jak Czechy, to oczywiście knedliki, piwo i dobra zabawa. Na co dzień nasi południowi sąsiedzi żyją podobnie jak polscy konsumenci.
więcej
PRO-TEST na Facebooku