Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Kolory w żywności Kolory na talerzu PRO-TEST: Nr 5 (188) maj 2018 Kolory w żywności Kolory na talerzu Kolor twojego jedzenia ma znaczenie! I choć niewiele osób przy wyborze posiłku bierze pod uwagę jego barwę i zdaje sobie sprawę z tego, za co kolor jest odpowiedzialny, to badania wskazują, jak istotny jest kolor naszego jedzenia. Zobacz, co kryje się za kolorem tego, co masz na talerzu!

Najbardziej powszechny podział żywności ze względu na barwę wyróżniamy wśród owoców i warzyw, które tworzą poszczególne grupy. więcej
Produkty kultowe Hot dog PRO-TEST: Nr 5 (188) maj 2018 Produkty kultowe Hot dog Hot dog zawdzięcza swoją nazwę amerykańskiemu rysownikowi prasowemu dziennika "New York Journal", Tadowi Dorganowi, który w 1901 r. narysował... jamnika w bułce.

A że nie wiedział, jak pisze się słowo "jamnik" (co w języku angielskim rzeczywiście może stwarzać problemy, bo chodzi o "dachshund"), napisał po prostu "hot dog", więcej
Cukier i słodziki Czym słodzić, żeby było zdrowo? PRO-TEST: Nr 2 (185) luty 2018 Cukier i słodziki Czym słodzić, żeby było zdrowo? Też tak masz, że czasem nachodzi cię nieodparta ochota na zjedzenie czegoś słodkiego? Że kiedy widzisz apetyczny kawałek ciasta, od razu byś po niego sięgnął? Szczerze? Większość z nas tak ma. To nic innego, jak pozostałość po… naszych przodkach. Ale to nie znaczy, że apetytu na słodycze nie można przechytrzyć. Zobacz jak!

Słodki batonik, smakowita więcej
Produkty zbożowe Pełno ziarna PRO-TEST: Nr 1 (184) styczeń 2018 Produkty zbożowe Pełno ziarna Chleb, kasze, ryż, makarony, wszelkiego rodzaju płatki zbożowe – te produkty powinny stanowić podstawę diety. Zawierają wszystko, czego potrzebuje nasz organizm: węglowodany, roślinne białko, wiele witamin, kwas linolowy, związki mineralne i przede wszystkim błonnik. Ważne tylko, by jak najczęściej wybierać produkty pełnoziarniste.
Chleb jadano już w czasach więcej
Suplementy diety Suplement czyli jedzenie PRO-TEST: Nr 12 (183) grudzień 2017 Suplementy diety Suplement czyli jedzenie Suplement diety kojarzy nam się z lekiem. Nawet w reklamach suplementy przedstawiane są jako produkty leczące konkretne choroby bądź dolegliwości. Być może cię zaskoczymy, ale suplement to… żywność.

Termin "suplement diety" brzmi mądrze i fachowo. Tymczasem, zgodnie z prawem, suplementy diety należą dokładnie do tej samej kategorii produktów, co żywność. więcej
Odchudzanie Idealny sposób na schudnięcie PRO-TEST: Nr 10 (181) październik 2017 Odchudzanie Idealny sposób na schudnięcie Jak rozpoznać, że tabletka na odchudzanie, po którą sięgamy, to produkt godzien zaufania? Jak uniknąć podejrzanych preparatów, które mogą wyrządzić nam więcej szkód niż pożytku? I w końcu jak schudnąć bez efektu jo-jo?

Myślisz, że im bardziej radykalną dietę zastosujesz, tym szybciej osiągniesz swój cel? To jeden z najczęstszych błędów popełnianych więcej
Zanim kupisz chleb W poszukiwaniu naturalnego PRO-TEST: Nr 9 (180) wrzesień 2017 Zanim kupisz chleb W poszukiwaniu naturalnego Każdy z rozrzewnieniem wspomina smak wytwarzanego ręcznie i z naturalnych składników chleba. Wielu ludzi kojarzy go z dzieciństwem i bardzo często słychać także opinie, że pieczywo sprzedawane w sklepach różni się smakiem od tamtego chleba, a także krócej utrzymuje świeżość. Dlaczego się tak dzieje? Główne grzechy producentów pieczywa to "nadmuchiwanie" pieczywa, dodawanie sztucznych konserwantów i barwników. więcej
Kumaryna w cynamonie Ciemna strona cynamonu PRO-TEST: Nr 7-8 (179) lipiec-sierpień 2017 Kumaryna w cynamonie Ciemna strona cynamonu Cynamon powszechnie uznawany jest za zdrowy. Tymczasem eksperci ostrzegają, by nie jeść go częściej niż raz w tygodniu. Wszystkiemu winna jest szkodliwa kumaryna.   Występuje w przepisach na zdrowe dania, zachwalają go fit blogerzy, a gwiazdy pokazują w mediach społecznościowych swoje „zdrowe” śniadania i desery z dodatkiem cynamonu. Ale ta aromatyczna więcej
Woda czy izotonik? Nawodnij się! PRO-TEST: Nr 7-8 (179) lipiec-sierpień 2017 Woda czy izotonik? Nawodnij się! Podczas dużego wysiłku fizycznego w ciepły dzień tracisz około litra potu na godzinę, a w ekstremalnych przypadkach – dwa, a nawet trzy litry. Jeśli skutecznie nie uzupełnisz płynów, dojdzie do odwodnienia organizmu, a to może spowodować poważne zagrożenie dla zdrowia. Tylko jak nawodnić organizm najskuteczniej?

W sklepach dostępne są napoje izotoniczne. więcej
Odżywianie Czy mleko jest bezpieczne dla dzieci? PRO-TEST: Nr 4 (176) kwiecień 2017 Odżywianie Czy mleko jest bezpieczne dla dzieci? Od najmłodszych lat słyszymy, że mleko jest szczególnie ważnym składnikiem diety dzieci i że dzięki niemu prawidłowo rozwijają się kości i zęby. Z drugiej jednak strony w ostatnim czasie nasiliły się głosy, że mleko krowie przynosi więcej szkód niż pożytku. Jak jest naprawdę? Czy dzieci powinny pić dużo mleka? Czy lepiej w ogóle im go nie podawać?   Zacznijmy więcej
PRO-TEST na Facebooku