Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Artykuły: Zanim wyjedziesz na wakacje
Udostepnij
Artykuły: Poznaj swoje prawa PRO-TEST: Nr 6 (178) czerwiec 2017
 Zanim wyjedziesz na wakacje Zanim wyjedziesz na wakacje Poznaj swoje prawa

Wymarzony urlop wymaga przygotowań. Bez względu na to, czy wybierzesz krajowe wczasy czy zagraniczną wycieczkę, powinieneś być świadomy swoich praw.

 

Zły standard hotelu? Nieodpowiednia organizacja wyjazdu? Zmiana godzin lotu? Problemy w razie rezygnacji z wyjazdu? Utrudnianie złożenia reklamacji? To główne zarzuty pod adresem biur podróży czy pośredników sprzedających bilety lotnicze, jakie napływają od konsumentów do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Żeby uniknąć problemów, dobrze jest poznać swoje prawa.

 

A więc przypominamy – zanim wyjedziesz:

 

  1. 1.      Sprawdź biuro podróży

Wejdź na: www.turystyka.gov.pl i sprawdź biuro podróży, z którym chcesz wyjechać na wakacje.

 

  1. 2.      Sprecyzuj ogólne pojęcia

Wyjaśnij zwroty, takie jak: blisko plaży, zaciszna okolica, spokojny hotel. Dla ciebie i biura podróży mogą to być zupełnie inne określenia.

 

  1. 3.      Przeczytaj umowę

Patrz nie tylko na cenę, ale na: godziny wylotu i przylotu, standard i położenie hotelu, wycieczki fakultatywne, ubezpieczenie. Gdy się zmienią, możesz zrezygnować z wyjazdu i odzyskać wpłacone pieniądze.

 

  1. 4.      Niższy standard hotelu? Reklamuj!

Masz prawo do reklamacji wtedy, gdy biuro podróży nie wywiązuje się z ustaleń. Nieprawidłowości zgłoś na miejscu rezydentowi lub w ciągu 30 dni od powrotu organizatorowi wyjazdu w dowolnej formie (np. telefonicznie, mailowo, pisemnie).

 

  1. 5.      Żądaj obniżenia ceny

Gdy składasz reklamację, żądaj obniżenia ceny za wyjazd. Jeżeli nie wiesz, o jaką obniżkę możesz się ubiegać, skorzystaj z Tabeli frankfurckiej. Przykładowo za brak balkonu możemy żądać do 10%, za hałas w nocy do 40%, a za brak wyżywienia do 50% niższej ceny. Tabela frankfurcka nie jest jednak dokumentem oficjalnym, ale jedynie pomocnym konsumentowi w oszacowaniu odszkodowania.

PRO-TEST na Facebooku