Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Co otrzymujesz kupując
Abonament roczny
NIEOGRANICZONY DOSTĘP NA STRONIE DO BLISKO 300 TESTÓW
Nr 6 (89) czerwiec 2009
Pojedynczy numer gazety w wersji elektronicznej
E-prenumerata półroczna
E-prenumerata obejmuje 6 kolejnych e-numerów gazety
Cena
89,00 zł
9,99 zł
49,00 zł
Wszystkie artykuły w numerze
 Test fotelików samochodowych PRO-TEST: Nr 6 (89) czerwiec 2009 Test fotelików samochodowych 23 FOTELIKI W TEŚCIE: Wśród najnowszych modeli fotelików, które zostały poddane szczegółowym badaniom, aż trzy okazały się niedostateczne. Bardzo dobrych tym razem nie ma, ale jest za to kilka, które dobrze ochronią twoje dziecko w razie wypadku.

Isofix, zapinane bazy, foteliki rosnące wraz z dzieckiem – wszystkie tego typu udoskonalenia więcej
 Test lustrzanek cyfrowych PRO-TEST: Nr 6 (89) czerwiec 2009 Test lustrzanek cyfrowych 14 LUSTRZANEK W TEŚCIE: Lustrzanki królują wśród aparatów. Dzięki zmianom czasu naświetlania, przesłony czy ogniskowej można nimi robić naprawdę dobre zdjęcia, a wymienialne obiektywy dają jeszcze więcej możliwości. W dodatku z naszego testu wynika, że aparatami za 1500-1800 zł uzyskamy lepszą jakość obrazu niż kilkoma modelami, na które wydamy grubo ponad 3000 zł. więcej
 Test preparatów antycellulitowych PRO-TEST: Nr 6 (89) czerwiec 2009 Test preparatów antycellulitowych Czy któryś z intensywnie reklamowanych właśnie teraz, przed sezonem bikini, preparatów antycellulitowych jest skuteczny? Aby to sprawdzić, poddano je testowi.

Wyraźne zmniejszenie skórki pomarańczowej po czterech tygodniach stosowania kremu obiecuje nam Christian Dior. Preparat Garnier Bodytonic ma dać widoczne efekty już po ośmiu dniach wcierania go w skórę. więcej
 PRO-TEST: Nr 6 (89) czerwiec 2009 Rowery górskie Rockrider 5.1 oraz składane rowery B’fold 14" i 16", sprzedawane w Decathlonie nie są bezpieczne dla użytkowników.

Sklep poinformował, że rowery Rockrider mają wadę w układzie kierowniczym, która może doprowadzić do wypadku na skutek oddzielenia się kierownicy od reszty roweru. Wada dotyczy rowerów oznakowanych kodami: 862722 więcej
 PRO-TEST: Nr 6 (89) czerwiec 2009 Niektóre fiaty panda mogą być niebezpieczne dla kierowcy i pasażerów – ze względu na wadę może wyciekać w nich olej napędowy.

O usterce poinformował Fiat Auto Poland. Mogą ją mieć samochody fiat panda z silnikiem 1.3 Mjet, 70 KM, wyprodukowane od 18 marca do 9 maja 2009 r. Wada dotyczy zgrzewu na złączce przewodu recyrkulacji paliwa. Może ona sposowdować wyciek oleju napędowego. więcej
 PRO-TEST: Nr 6 (89) czerwiec 2009 Przenośny grill ogrodowy – model BB00504G (FFT-22014) – może być niebezpieczny dla użytkowników.

Sklep OBI poinformował, że podczas badań przeprowadzonych w zewnętrznym laboratorium wykryto, iż grill ten, wyprodukowany w Chinach, nie spełnia wymagań dotyczących stabilności. Może to narazić jego użytkowników na poparzenia i inne urazy.

więcej
 Walka z nałogiem PRO-TEST: Nr 6 (89) czerwiec 2009 Walka z nałogiem 70% palaczy chce zerwać z nałogiem. Ilu z nich się to udaje? Jedynie 2-3% – alarmuje WHO. Najlepiej więc w ogóle nie zaczynać palić. Jeżeli jednak na tę radę już za późno, warto poszukać pomocy w środkach ułatwiających zerwanie z nikotyną i – co ważne – u psychologa.

– Rzucić palenie? Nic prostszego – mawiał Mark Twain. więcej
 Tanie loty PRO-TEST: Nr 6 (89) czerwiec 2009 Tanie loty Tanie linie lotnicze Ryanair nie mogą pobierać dodatkowych opłat za zakup biletów na swojej stronie internetowej – uznał sąd w Berlinie. Zakaz dotyczy jednak tylko działalności przewoźnika w Niemczech.

Ryanair pobiera tzw. opłatę za obsługę płatności w wysokości 5 euro od każdego pasażera, za jeden kierunek lotu, jeżeli bilety kupujemy płacąc kartą bankową. więcej
 Kontrowersyjne reklamy PRO-TEST: Nr 6 (89) czerwiec 2009 Kontrowersyjne reklamy Bywają kontrowersyjne, szokują, sieją zgorszenie i obrażają. A przecież mają zachęcać do kupienia jakiegoś towaru i stworzyć pozytywny wizerunek danej marki. Dlaczego więc twórcy reklam – bo właśnie o reklamach mowa – uciekają się do tak, zdawałoby się, zniechęcających środków?

Z sondażu przeprowadzonego przez CBOS w 2005 r. wynika, więcej
 Banki PRO-TEST: Nr 6 (89) czerwiec 2009 Banki Czy twój bank dowolnie zmienia stałe oprocentowanie? Czy reklamuje bezpłatne konto, za które później trzeba płacić? A może usiłuje ukryć przed tobą dodatkowe opłaty za udzielany kredyt?

W ramach monitorowania rynku finansowego Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął kilkanaście postępowań, w których sprawdzi działania banków. Urzędnicy prowadzą więcej
PRO-TEST na Facebooku