Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Materiały prasowe
Warszawa, 06 października 2010 r. Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom Opakowanie większe nawet o 50% w stosunku do swojej zawartości? Nowe opakowanie o pojemności mniejszej niż dawniej? To najczęściej stosowane przez producentów chwyty marketingowe, które wprowadzają konsumentów w błąd co do faktycznej ilości kupowanych produktów. Fundacja Pro-Test rozpoczyna kampanię „Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom”, która będzie walczyć z tym procederem.

Producenci stosują różne sposoby, by niemal niepostrzeżenie podnieść cenę lub skłonić konsumentów do większego wydatku, przy okazji wprowadzając ich w błąd. Oto najczęściej stosowane triki:

Mniej w środku: Do niezmienionego opakowania producent wkłada mniejszą niż dotychczas zawartość.

Sprzedawanie powietrza: W wielu opakowaniach jest tyle powietrza, że mogłoby się na jego miejsce zmieścić nawet ponad 50% więcej produktu. Ale nie tylko puste miejsce w opakowaniu może mylić co do faktycznej zawartości produktu. Również podwyższone lub grube dno, a także podwójne ścianki opakowania.

Nowe opakowanie: Producent zmienia opakowanie, jednocześnie zmniejszając jego pojemność, podczas gdy cenę pozostawia bez zmian. Konsumenci często nie zauważają, że kupują teraz mniej swojego jogurtu czy koncentratu.

Nowa receptura: Zamiast zmieniać pojemność opakowania, zmienia się po prostu receptura produktu. Cena pozostaje taka sama, maleją za to koszty produkcji. Konsumentom bardzo trudno to zauważyć.

Aby przeciwdziałać wprowadzaniu konsumentów w błąd oszukańczymi opakowaniami, Fundacja Pro-Test rozpoczyna kampanię „Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom”. Ma ona na celu zarówno wzmóc czujność konsumentów podczas robienia zakupów, jak i zwrócić uwagę samych producentów na problem oszukańczych opakowań. Fundacja Pro-Test będzie też apelować do urzędów odpowiedzialnych za ochronę konsumentów w Polsce oraz do Komisji Europejskiej, aby martwe przepisy zaczęły w końcu działać na rzecz ochrony konsumentów, a piętnowały nieuczciwe firmy.

W ramach kampanii Fundacja Pro-Test na swoich stronach internetowych przedstawia przykłady opakowań, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd co do faktycznej zawartości produktu. Będzie też ujawniać ukryte podwyżki cen polegające na zmniejszeniu zawartości produktu w opakowaniu. Do listy produktów w oszukańczych opakowaniach wciąż dodawane są nowe, o których informują sami konsumenci, gdy natrafią na nie podczas zakupów. Przykłady oszukańczych opakowań oraz więcej informacji o kampanii na www.Pro-Test.pl.

Dodatkowe informacje o kampanii:
Redakcja Pro-Test
tel. 0-609-125-137, (22) 825-51-26
e-mail: redakcja@Pro-Test.pl
www.Pro-Test.pl

Fundacja Pro-Test jest wydawcą internetowego konsumenckiego magazynu „Pro-Test” i należy do międzynarodowej organizacji testującej produkty, ICRT (International Consumer Research & Testing), zrzeszającej 44 instytucje konsumenckie z 39 państw.

Załączniki do artykułu Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom
PRO-TEST na Facebooku