Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Materiały prasowe
Warszawa, 30 listopada 2009 r. Cudów nie ma: Test kremów przeciwzmarszczkowych pod oczy Wszystkim przeciwzmarszczkowym kremom pod oczy, poddanym badaniom daleko było do wyeliminowania zmarszczek – wynika z testu opublikowanego przez Fundację Pro-Test. Zwykły, tani krem nawilżający dał lepsze rezultaty niż niejeden kosmetyk za kilkaset złotych. 


W ramach testu zleconego specjalistycznemu laboratorium badaniom poddano 13 przeciwmzarszczkowych kremów pod oczy. Wśród testowanych kosmetyków znalazły się zarówno tak drogie produkty, jak Clinique za 189 zł, Stri-Vectin za 289 zł czy Lancôme za 177 zł, jak i znacznie tańsze kremy: Avon za 36 zł czy Nivea Visage za 37 zł. Dodatkowo – jako placebo – laboratorium przebadało zwykły, niedrogi krem nawilżający, którego producent nie deklaruje żadnego działania przeciwzmarszczkowego.  


Jaki był wynik testu? Badania wykazały, że po użyciu placebo zmarszczki były mniej widoczne niż po aplikacji produktu przeciwzmarszczkowego znanej, luksusowej marki za blisko 200 zł. Również niektóre z najtańszych z przetestowanych kosmetyków przeciwzmarszczkowych otrzymały wyższe oceny za redukcję zmarszczek niż te z górnej półki cenowej.  


Efekt zmniejszenia zmarszczek jest co prawda mierzalny, ale rzadko wyraźnie widoczny gołym okiem. Kremy działają tylko na wierzchnią warstwę skóry. Do głębszych nie docierają. Wynik testu pod znakiem zapytania postawił więc prawdziwość zapewnień producentów, które słyszymy w reklamach i czytamy na opakowaniach kremów, typu: „Redukcja zmarszczek: 82%”, „24 godziny, by odmłodzić spojrzenie”.  


Z testu płynie jednak i pozytywny wniosek: Otóż dobrą pielęgnację skóry wokół oczu można zapewnić sobie bez wydawania setek złotych na drogie kremy. Trzeba jednak pamiętać, że na cuda nie ma co liczyć – żaden krem nie zlikwiduje zmarszczek, niezależnie od tego, ile kosztuje. Wyniki testu opublikował grudniowy numer magazynu „Pro-Test” na www.Pro-Test.pl.

Pełne wyniki testu i dodatkowe informacje:

Redakcja Pro-Test

tel. 0-609-125-137, (22) 825-51-26

e-mail: redakcja@Pro-Test.pl

www.Pro-Test.pl  


Fundacja Pro-Test jest wydawcą internetowego magazynu Pro-Test i należy do międzynarodowej organizacji testującej produkty, ICRT (International Consumer Research & Testing), zrzeszającej 41 instytucji konsumenckich z 37 państw.

Załączniki do artykułu Cudów nie ma: Test kremów przeciwzmarszczkowych pod oczy
PRO-TEST na Facebooku