Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Materiały prasowe
Warszawa, 4 września 2009 r. UE inwestuje w tworzenie niezależnych konsumenckich czasopism w sześciu krajach, w tym w Polsce Wczoraj w Brukseli opublikowano ostateczne rezultaty trwającego trzy lata projektu UE współfinansowanego przez Komisję Europejską, dotyczącego niezależnych porównawczych testów produktów. Organizacje i czasopisma konsumenckie w Polsce, na Cyprze, w Czechach, Rumunii, Słowenii i na Węgrzech otrzymały wsparcie merytoryczne i finansowe.  


Polskę w projekcie reprezentowała Fundacja PRO-TEST, wydawca magazynu PRO-TEST (dawniej "Świat Konsumenta") oraz Federacja Konsumentów. 


W ramach projektu przeprowadzono łącznie 18 testów porównawczych na użytek organizacji konsumenckich. Od pralek i telewizorów po cyfrowe aparaty fotograficzne, telefony komórkowe, odkurzacze, foteliki samochodowe, środki piorące, emulsje do opalania i przenośne odtwarzacze muzyczne – przed dokonaniem zakupów konsumenci mogą przeczytać wyniki testów tych wszystkich grup produktów.  


– Chodzi o to, by udostępnić nowym konsumentom najpotężniejszą broń, którą mogą dysponować: wiedzę. Mam na myśli wiedzę na temat jakości, bezpieczeństwa i wartości lub ceny produktów, które kupują każdego dnia. Cieszę się, że konsumenci w kolejnych sześciu krajach mogą teraz zasięgnąć porady z wiarygodnego źródła, żeby dokonać korzystnego zakupu – powiedziała Meglena Kuneva, komisarz UE ds. konsumentów. 


Projekt powstał z inicjatywy Międzynarodowej Organizacji Badań i Testów Konsumenckich (ang. International Consumer Research and Testing – ICRT) oraz Europejskiej Organizacji Konsumentów (BEUC). Jego całkowity koszt wyniósł ponad 5 mln euro, z czego ponad 1,6 mln euro stanowił wkład Komisji Europejskiej.  


– Ogólnie rzecz biorąc, warto zauważyć, że jakość takich produktów jak urządzenia i sprzęt elektroniczny jest przeważnie podobna w całej UE, z kilkoma zaskakującymi wyjątkami – powiedział Guido Adriaenssens z ICRT. – A zatem konsumenci w krajach takich jak Polska mają żywotny interes w tym, by zapoznać się z wynikami testów – dodał.  


Polscy konsumenci mają do dyspozycji około 200 testów na stronie www.pro-test.pl.  


Więcej informacji na stronach Komisji Europejskiej: http://ec.europa.eu/consumers/empowerment/cons_tests_en.htm 


oraz:

Redakcja PRO-TEST

tel. (022) 825 51 26, 0-607 449 196

e-mail: redakcja@pro-test.pl

www.pro-test.pl

Załączniki do artykułu UE inwestuje w tworzenie niezależnych konsumenckich czasopism w sześciu krajach, w tym w Polsce
PRO-TEST na Facebooku