Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Materiały prasowe
Warszawa, 22 marca 2010 r. Europejski Szczyt Konsumencki Usługi, internet, opłaty bankowe, wypożyczalnie samochodów, zielona energia i transport miejski – to obecnie gorące tematy dotyczące spraw konsumentów. W zeszłym tygodniu w Brukseli dyskutowali o nich przedstawiciele organizacji konsumenckich, przemysłu oraz świata polityki.

W dniach 18-19 marca 2010 r. w Brukseli odbył się Europejski Szczyt Konsumencki. Był to pierwszy szczyt pod przewodnictwem nowego Komisarza ds. Zdrowia i Konsumentów, Johna Dalli. Polskie media na Europejskim Szczycie Konsumenckim reprezentował magazyn „Pro-Test”. W trakcie Szczytu poruszono sześć gorących obecnie problemów dotyczących europejskich konsumentów.

Przedstawiciele organizacji konsumenckich z całej Europy, wspólnie z reprezentantami przemysłu oraz unijnych organów legislacyjnych zastanawiali się, jak można pomóc konsumentom w wyborze właściwego usługodawcy. Kolejna poruszana kwestia to wyzwania i możliwości dla konsumentów, jakie daje internet przyszłości. Dyskutowano też nad problemem, często mało przejrzystych i niezrozumiałych, opłat bankowych. Ponadto zastanawiano się, jak można ułatwić konsumentom korzystanie z wypożyczalni samochodowych za granicą. Podjęto także dyskusję nad, modnym dziś i często nadużywanym, hasłem „ekologia” w aspekcie zielonej energii oraz transportu miejskiego.

– Dzisiejsza europejska polityka konsumencka funkcjonująca w zglobalizowanej ekonomii ma na celu budowanie wspólnego europejskiego rynku, który będzie służył ludziom – da lepsze możliwości, większy wybór, wyższą jakość, możliwość przejrzystego porównywania produktów i cen oraz ułatwi dokonywanie zmian usługodawców – powiedział John Dalli, komisarz ds. zdrowia i konsumentów.
Dodatkowe informacje:
Redakcja Pro-Test
tel. 0-609-125-137, (22) 825-51-26
e-mail: redakcja@Pro-Test.pl
www.Pro-Test.pl

Fundacja Pro-Test jest wydawcą internetowego konsumenckiego magazynu „Pro-Test” i należy do międzynarodowej organizacji testującej produkty, ICRT (International Consumer Research & Testing), zrzeszającej 44 instytucje konsumenckie z 39 państw.

Załączniki do artykułu Europejski Szczyt Konsumencki
PRO-TEST na Facebooku