Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Podobne artykuły +
Test opon letnich 2016: 10 dobrych, jedne niedostateczne
Test opon letnich 2013: 15 metrów do wypadku
Test opon letnich 2011: Bez poślizgu
Test opon zimowych 2010: Tylko sześć dobrych
Test opon letnich: Ostre hamowanie
Test opon zimowych: Czarne na białym
Test opon letnich: Oszczędne i bezpieczne
Test opon letnich 2017: Mistrzowie mokrej drogi
Test opon zimowych 2015: Tanie są drogie
Test wycieraczek samochodowych: Pojedynek na wycieranie
Test opon letnich 2015: Oszczędne tylko z nazwy
Test opon zimowych 2014: Ograniczona przyczepność
Test opon letnich 2014: Cztery niedostateczne
Test żarówek samochodowych: Trwała czy jasna?
Test opon zimowych 2013: Które cię nie zawiodą?
Test akumulatorów: Akumulator do zadań specjalnych
Test nawigacji samochodowych: Nawigacja czy aplikacja?
Test opon zimowych 2012: Od dobrych po niedostateczne
Test opon letnich 2012: Wybierz mistrza drogi!
Test bagażników dachowych: (Nie)zbędny bagaż
Test opon zimowych 2011: Specjaliści od trudnych warunków
Test bagażników do rowerów: Na dachu czy na haku?
Test wycieraczek samochodowych: Płaskie lepsze
Test nawigacji GPS: Tania czy droga?
Test bagażników dachowych: Pocisk na dachu
Test nawigacji w komórkach: Mapa przez telefon
Test wypożyczalni samochodów : Ryzykowna wycieczka
Test nawigacji: Pewnie do celu
Test fotelików samochodowych 2016: Wyrwany z mocowania
Test fotelików samochodowych 2016: Batman zawiódł
Test fotelików samochodowych 2015: Jeden się rozpadł, 12 dobrych
Test tanich fotelików samochodowych: Tani fotelik: czy może być bezpieczny?
Test fotelików samochodowych 2013: Trzy nie chronią, dwa trują
Test fotelików samochodowych 2013: Zaskakujące wyniki testu
Test fotelików samochodowych 2012: Kup bezpieczeństwo
Test fotelików samochodowych 2012: Kiedy pasy zawodzą
Test fotelików samochodowych 2011: Niebezpieczne i trujące
Test nawigacji GPS: Tradycyjna czy w telefonie?
Test skuterów: Moda na jednoślady
Testy: Opony zimowe
Udostepnij
Testy: Opony zimowe PRO-TEST: Nr 11 (82) listopad 2008
Opony zimowe Test opon zimowych Test opon zimowych Przyczep się do drogi! Nawet zimą, kiedy na drodze robi się ślisko, opony powinny pewnie przylegać do asfaltu. Jednak test opon zimowych ujawnił braki niektórych modeli – zarówno na nawierzchni suchej, jak i mokrej.

W związku z doniesieniami o ocieplaniu się klimatu niektórzy kierowcy zastanawiają się, czy wymiana opon na zimowe jest w dzisiejszych czasach wciąż konieczna. Odpowiedź jest oczywista: tak. Lód i śnieg na drogach z pewnością pojawią się i w tym roku. I to być może już w najbliższych dniach. Opony trzeba wymienić na zimowe, bo te letnie mają inne właściwości i nie zapewnią bezpiecznej jazdy na oblodzonej nawierzchni ani na śniegu.

Guma na zimę

Dla laika na pierwszy rzut oka opona zimowa niczym nie różni się od letniej. Ale w rzeczywistości różnica jest ogromna. Po pierwsze opony na zimę powstają ze specjalnej mieszanki gumy, dzięki której powierzchnia mająca styczność z jezdnią jest stosunkowo miękka. To umożliwia dopasowanie jej do kolein i nierówności na drodze, również gdy panują niskie temperatury. Tymczasem opona letnia zbudowana jest z kauczuku syntetycznego i naturalnego z domieszkami sadzy. Taki materiał sztywnieje i traci swoją elastyczność w niskich temperaturach. ...Czy chcesz poznać pełną treść i wyniki tego testu?
Dokonaj jego zakupu. Możesz zapłacić przelewem, kartą lub SMS-em.
Co otrzymujesz kupując
Abonament roczny
NIEOGRANICZONY DOSTĘP NA STRONIE DO BLISKO 300 TESTÓW
Nr 11 (82) listopad 2008
Pojedynczy numer gazety w wersji elektronicznej
Test opon zimowych
Przyczep się do drogi!

Pojedynczy test w wersji elektronicznej
Test opon zimowych Przyczep się do drogi!
Pojedynczy test w wersji elektronicznej z dostępem przez SMS.
E-prenumerata półroczna
E-prenumerata obejmuje 6 kolejnych e-numerów gazety
Cena
89,00 zł
9,99 zł
7,99 zł
12,30 zł
49,00 zł
Dodatki do artykułu Jak odczytywać oznaczenia opon?
PRO-TEST na Facebooku