Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
 Kura domowa czy seksbomba? PRO-TEST: Nr 12 (16) grudzień 2002 Kura domowa czy seksbomba? Reklam bez kobiet prawie w ogóle nie ma. Dlaczego kobieta jest tak ważnym motywem dla twórców reklam? Jakie są ich bohaterki? Dlaczego wizerunek kobiety z reklam wzbudza tyle protestów?

- Reklama z założenia nas uwodzi, kusi. Kiedyś nawet wydawało mi się, że reklama jest kobietą, może dlatego, że słowo reklama jest rodzaju żeńskiego - mówi językoznawca, Jerzy Bralczyk. więcej
 Gorszy, bo kolorowy? PRO-TEST: Nr 12 (16) grudzień 2002 Gorszy, bo kolorowy? Dzisiaj nie dziwi już nikogo widok czarnego studenta, śniadego Araba prowadzącego własną restaurację czy handlującego na naszych ulicach Wietnamczyka. Kolor skóry przestał być czymś egzotycznym, stał się częścią codzienności, a ludzie innych ras częścią polskiego społeczeństwa. Czas więc, by zastanowić się: czy w Polsce kolorowy klient to gorszy klient? Niestety, wydaje się, że wielu obcokrajowców odpowiedziałoby na to pytanie twierdząco. więcej