Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
 Kradzione zakupy PRO-TEST: Nr 10 (14) październik 2002 Kradzione zakupy Jeśli kasjerka w sklepie przy płatności kartą kredytową poprosi nas o dowód osobisty, nie traktujmy tego jako utrudnienia zakupów czy też nadmierną podejrzliwość. W ten sposób chronione są nasze pieniądze. Należy martwić się tylko, że sprzedawcy robią to bardzo rzadko.
więcej
 Wymieniamy okna PRO-TEST: Nr 10 (14) październik 2002 Wymieniamy okna Dobre okno powinno przepuścić jak najwięcej dziennego światła, chronić przed włamaniem, zimnem i hałasem, a przy tym umożliwiać przepływ powietrza. Takim wymaganiom mogą sprostać okna nowej generacji.
więcej
 Bardzo drogi luz PRO-TEST: Nr 10 (14) październik 2002 Bardzo drogi luz Czapeczka naciągnięta głęboko na oczy, firmowy dres lub obszerna, za duża kurtka, równie szerokie, obwisłe spodnie, sportowe, rozsznurowane buty, pod pachą deskorolka, na uszach słuchawki walkmana - tak mógłby wyglądać karykaturalny portret polskiego hiphopowca - przedstawiciela młodej generacji, która szturmem zdobywa ulice naszych miast i... rynek.
więcej
 Legislacyjny bubel PRO-TEST: Nr 10 (14) październik 2002 Legislacyjny bubel 9 kwietnia Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przygotowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Trzy miesiące później zajął się nim parlament, w wyniku czego możemy wkrótce zostać uraczeni ustawą, która doprowadzi m.in. do upadku wielu drobnych producentów, a konsumentów pozbawi możliwości dokonywania tańszych zakupów i otrzymywania prezentów czy wygranych więcej
 Bajka czy ponura rzeczywistość? PRO-TEST: Nr 10 (14) październik 2002 Bajka czy ponura rzeczywistość? Wszystko zaczęło się od testu kaw, który zamówiła redakcja. Kiedy SGGW porównało obecne na rynku produkty, okazało się, że kawa Prima - laureat konkursu Teraz Polska - zajęła w rankingu ostatnie miejsce. Lepsze od niej okazały się kawy o podobnym składzie (np. czerwona Sati), a nawet te o niższej cenie (jak Gala Ulubiona). Kierownictwo konkursu Teraz Polska obiecało, że sprawę uważnie więcej
 Jabol dla naiwnych PRO-TEST: Nr 10 (14) październik 2002 Jabol dla naiwnych W sklepach pojawiły się drinki: "Gin&Tonic", "Vodka&Cola", "Rum&Cola", "Żubr&Apple" - czytamy na opakowaniach wiele obiecujące nazwy. Zbyt wiele obiecujące - wystarczy bowiem dokładniej przyjrzeć się etykietom albo spróbować zawartości jednej z kolorowych buteleczek...
więcej
tajemnice (nie)pogody Wierzyć czy nie wierzyć? PRO-TEST: Nr 10 (14) październik 2002 tajemnice (nie)pogody Wierzyć czy nie wierzyć? Powodzie, wichury, które wyrywają drzewa z korzeniami... Zniszczone drogi, zalane domy, ludzie na pontonach, tysiące worków z piaskiem... W ostatnich miesiącach cały świat z zapartym tchem śledził wydarzenia w Czechach, Austrii i Chinach. Polacy trzymali kciuki za Śląsk. Pogoda z krótkiej wzmianki na końcu dziennika urosła do rangi wydarzenia dnia. Ekolodzy już nie mówią, ale wręcz więcej
 Doradcy ubezpieczeniowi PRO-TEST: Nr 10 (14) październik 2002 Doradcy ubezpieczeniowi Problem przedstawiony został na przykładzie konkretnej sprawy, ale nasuwające się wnioski są już natury bardziej ogólnej. Właściciele zaprzyjaźnionej hurtowni poinformowali mnie, że firma podobna do tej, którą prowadzą, spaliła się. Była ubezpieczona od tygodnia (składka opłacona), kiedy wybuchł pożar. Od kogoś z "ubezpieczalni" nieoficjalnie dowiedzieli się, że odszkodowania więcej
nareszcie... Ustawa o kosmetykach PRO-TEST: Nr 10 (14) październik 2002 nareszcie... Ustawa o kosmetykach Nareszcie, bo z chwilą wejścia w życie ustawy, tj. z dniem 12 maja 2002 r. traci moc rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 22 marca 1928 r. o dozorze nad artykułami żywności i przedmiotami użytku w zakresie dotyczącym środków kosmetycznych. 74 lata to szmat czasu. Dla przemysłu kosmetycznego tym bardziej. Dzięki nowym technologiom rozwija się on niezwykle dynamicznie.
więcej
Konsument w Luksemburgu Mały, ale drogi PRO-TEST: Nr 10 (14) październik 2002 Konsument w Luksemburgu Mały, ale drogi Jedno z najmniejszych państw Europy jest jednocześnie jednym z najdroższych europejskich krajów. Nie zmienia to jednak faktu, że przeciętnemu konsumentowi żyje się tu z pewnością łatwiej niż gdzie indziej.
więcej