Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Telefon komórkowy a zdrowie Rozmowa na fali PRO-TEST: Nr 3 (42) marzec 2005 Telefon komórkowy a zdrowie Rozmowa na fali Fale elektromagnetyczne, które przenoszą wysyłane SMS-y i nasze rozmowy telefoniczne, są posądzane o szkodliwy wpływ na zdrowie - od wywoływania bólów głowy po raka mózgu. Czy słusznie? Które modele telefonów komórkowych są najbezpieczniejsze?

Telefon komórkowy to nic innego niż nadajnik i odbiornik fal radiowych. Fale te przenoszą rozmowy i wysyłane wiadomości. więcej
 Medycyna ludowa dla zabieganych PRO-TEST: Nr 3 (42) marzec 2005 Medycyna ludowa dla zabieganych W marcu jak w garncu - częściej ulegamy infekcjom. Leczenie zwykle kończy się podaniem antybiotyku. Trudno dziś namawiać ludzi do całkowitej rezygnacji z farmakoterapii. Można jednak sięgnąć też do medycyny ludowej.

Z dobrodziejstw medycyny naturalnej można korzystać nawet, gdy zakupy robi się w hipermarkecie lub osiedlowym warzywniaku.
więcej
Taniec Zostać Szeherezadą... PRO-TEST: Nr 2 (41) luty 2005 Taniec Zostać Szeherezadą... Godzinami ćwiczą gesty symbolizujące ryby, ocean czy wędrówkę. Do tego ruchy rąk, które mają opadać, jak liście na wodzie, odpowiednie wygięcie bioder... Coraz więcej Polek - a niekiedy również Polaków - daje się oczarować tańcom egzotycznym.

W Warszawie już kilkaset kobiet uczy się tańca brzucha (lekcje dla mężczyzn zamknięte). Są też prowadzone kursy tańca cygańskiego, więcej
Produkt kultowy Papier toaletowy PRO-TEST: Nr 2 (41) luty 2005 Produkt kultowy Papier toaletowy
Papier wynaleźli Chińczycy. Papier toaletowy również. Od 1391 r. wytwarzali rocznie 720 tys. kawałków papieru toaletowego do użytku przez cesarza. Amerykanie przypisują jednak wynalezienie papieru toaletowego swojemu rodakowi Josephowi C. Cayetty’emu.

Ów nowojorczyk w 1857 r. zaczął produkować i sprzedawać miękki papier do "higieny osobistej". Produkt ten więcej
Zanim zjesz Sery PRO-TEST: Nr 1 (40) styczeń 2005 Zanim zjesz Sery Polacy jedzą coraz więcej serów. I coraz więcej gatunków tego smacznego i wykwintnego jak wino dania, które w innych krajach, z Francją na czele, cieszy się ogromnym powodzeniem.

Różne narody mają swoje tradycje wytwarzania serów. Niektóre przetrwały niezmienione od wieków i nadal stanowią pilnie strzeżoną tajemnicę. Od białych po żółte, od miękkich po twarde, więcej
 Sztuczny lok - peruki PRO-TEST: Nr 1 (40) styczeń 2005 Sztuczny lok - peruki Człowiek lubi się upiększać. Lecz w przeciwieństwie do zwierząt używa do tego sztucznych ozdób: sztuczne paznokcie upiększają dłonie; sztuczne zęby imitują prawdziwe; sztuczne rzęsy sprawiają, że spojrzenie jest zalotne. A sztuczne włosy: peruki, treski, tupeciki? Dlaczego po nie sięgamy?

Włosy od zamierzchłych czasów pełnią wiele funkcji. Dawniej wybór uczesania więcej
Papierosy Szokujące ostrzeżenia PRO-TEST: Nr 12 (39) grudzień 2004 Papierosy Szokujące ostrzeżenia Unia Europejska intensyfikuje walkę z paleniem, wprowadzając nowe, drastyczne ostrzeżenia na paczkach papierosów.

David Byrne, komisarz ds. zdrowia i ochrony konsumentów przedstawił nowy pomysł na ostrzeganie przed ryzykiem związanym z paleniem. Mianowicie na opakowaniach papierosów oprócz teksu o szkodliwości palenia może pojawić się również jedno z 42 zdjęć przedstawiających więcej
Alkohol Ostrzega czy zachęca? PRO-TEST: Nr 12 (39) grudzień 2004 Alkohol Ostrzega czy zachęca? Na etykietach i reklamach papierosów możemy przeczytać ostrzeżenia o szkodliwości palenia. Tymczasem uzależnienie od alkoholu wywołuje znacznie więcej szkód, nie tylko zdrowotnych, ale i społecznych (rozbite rodziny, zaniedbane dzieci).

Coraz częściej pojawiają się głosy o konieczności umieszczenia ostrzeżeń o ryzyku picia alkoholu na etykietach butelek. Te na papierosach więcej
Reklama urody Ciało na wagę złota PRO-TEST: Nr 11 (38) listopad 2004 Reklama urody Ciało na wagę złota Zdrowe, szczupłe ciało świadczy o "zdrowym duchu", o samodyscyplinie i umiarkowaniu. Tak głosi norma estetyczna naszych czasów. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie, na chęć "bycia w normie", spełniania kryteriów powstał cały przemysł wymyślający coraz to nowsze metody osiągania atrakcyjnego wyglądu.

Człowiek postawiony przed alternatywą: bycie brzydkim lub bycie pięknym, z oczywistych względów wybiera to drugie. więcej
 Łysiejący problem PRO-TEST: Nr 10 (37) październik 2004 Łysiejący problem Pewnego pana nie poznała jego żona. Małżonkowie nie widzieli się dwa lata, bo ona pracowała za oceanem, a on mieszkał w Polsce. Kiedy czekał na nią na lotnisku minęła go jak kogoś obcego. Czyżby aż tak się zmienił? Owszem. Kiedy rozstawali się, małżonek był prawie łysy, a kiedy ponownie się spotkali, miał na głowie całkiem spore owłosienie. Niemożliwe?

Mocne, więcej