Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Kontrola żywności Czy wiesz,  co jesz? PRO-TEST: Nr 12 (94) grudzień 2009 Kontrola żywności Czy wiesz, co jesz? Mleko, mięso, miód – te produkty mają coraz gorszą jakość. Takie wnioski płyną z kontroli przeprowadzonych w polskich sklepach.
Zakupy artykułów spożywczych to konieczność. Mleko, ser, wędliny, ryby czy masło to produkty, które można znaleźć w każdej niemal lodówce. Czy wiemy jednak, co wkładamy do sklepowego koszyka? Czy umiemy czytać etykiety? więcej
Święta Niebezpieczne światełka PRO-TEST: Nr 12 (94) grudzień 2009 Święta Niebezpieczne światełka 30% światełek świątecznych stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa w domu – wynika z badania przeprowadzonego w pięciu europejskich krajach.

Pożar, porażenie prądem – takie zagrożenia stają się bardziej realne w okresie Bożego Narodzenia. Wtedy większość domów rozświetlają świąteczne lampki – jak się okazuje, często niebezpieczne.
więcej
Kod kreskowy Tajemnica czarnych kresek PRO-TEST: Nr 12 (94) grudzień 2009 Kod kreskowy Tajemnica czarnych kresek Pionowe, czarne kreski widniejące na opakowaniach intrygują wielu kupujących. Jak rozszyfrować charakterystyczne linie i wydrukowane pod nimi cyfry?

Tajemnicze kreski i zestawy cyfr to nic innego, jak zakodowane informacje o produkcie. Na Zachodzie kod kreskowy stosowany jest już od wielu lat – w tym roku stuknęły mu 35. urodziny. W Polsce z czarnymi kreskami więcej
Zakupy Europejskie zakupy na gwiazdkę PRO-TEST: Nr 12 (94) grudzień 2009 Zakupy Europejskie zakupy na gwiazdkę Kolejny krawat dla narzeczonego, szalik dla mamy, książka dla brata? Nie w tym roku! Nudne prezenty zastąpmy oryginalnymi upominkami przywiezionymi z europejskich wojaży.

Udane zakupy wzbogacą każdą podróż, a przede wszystkim przyniosą wiele radości obdarowanemu. Międzynarodowy portal turystyczny HolidayCheck przedstawia garść pomysłów, skąd przywieźć oryginalne prezenty dla naszych bliskich. więcej
Pożyczka  przez internet Pieniądze szybkie i… wirtualne? PRO-TEST: Nr 11 (93) listopad 2009 Pożyczka przez internet Pieniądze szybkie i… wirtualne? Szybciej, wygodniej, taniej ale czy zawsze korzystnie możemy uzyskać pożyczkę przez internet? Kontrola stron oferujących szybki kredyt pokazuje, że decydując się na niego, łatwo możemy zostać co najmniej wprowadzeni w błąd. Może się też okazać, że koszty są wyższe niż sądziliśmy.

„Pożyczka bez BIK”, „Szybki kredyt dla każdego”, więcej
 Kontrola sklepów internetowych PRO-TEST: Nr 10 (92) październik 2009 Kontrola sklepów internetowych 55% sklepów internetowych w UE oferujących sprzęt elektroniczny wprowadza konsumentów w błąd. W Polsce jest ich jeszcze więcej – wśród skontrolowanych sklepów odsetek tych, których klienci mogą czuć się oszukiwani, wynosi aż 80%.
Sklepy internetowe mnożą się jak grzyby po deszczu. Nic dziwnego: coraz chętniej robimy w nich zakupy. Nie wszystkie są jednak więcej
W sieci zakupów Zakupy przez internet PRO-TEST: Nr 9 (91) wrzesień 2009 W sieci zakupów Zakupy przez internet Już ponad 10 mln polskich internautów co najmniej raz dokonało zakupów za pośrednictwem internetu. Natomiast 30 mln Europejczyków w 2008 r. zrobiło zakupy przez internet w innym kraju. Polacy wciąż niechętnie zamawiają towary z zagranicy. Czy obawiamy się nieznajomości języka? A może nieznajomości przepisów obowiązujących w innych krajach?

Rozwój więcej
Konsumenci
 Jak kupujemy?
PRO-TEST: Nr 9 (91) wrzesień 2009 Konsumenci Jak kupujemy? Ponad 60% z nas jest zadowolonych z poziomu przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów chroniących konsumentów. Chętnie egzekwujemy swoje prawa – reklamujemy wadliwe produkty, a jeśli to nie pomoże – częściej niż przeciętny mieszkaniec UE podejmujemy dalsze kroki w dochodzeniu swoich praw.

Świeże owoce i warzywa, obuwie, samochód, urządzenia gospodarstwa więcej
Nieuczciwe reklamy Odchudzenie… portfela PRO-TEST: Nr 7-8 (90) lipec-sierpień 2009 Nieuczciwe reklamy Odchudzenie… portfela Chudniesz w zgodzie z naturą bez żadnych skutków ubocznych ani efektu jo-jo – to jedno z haseł promujących produkty z Zielarni Ojca Klimuszko. Prezes UOKiK-u uznała, że reklama wprowadzała konsumentów w błąd.

46% Polaków cierpi na nadwagę i otyłość, jedna piąta przynajmniej raz w życiu odchudzała się – wynika z badań TNS OBOP z 2008 r. Podejmując więcej
Dostawcy  internetu Tajemniczy  klient wybiera dostawcę Internetu PRO-TEST: Nr 7-8 (90) lipec-sierpień 2009 Dostawcy internetu Tajemniczy klient wybiera dostawcę Internetu Minęły czasy, w których dostęp do internetu stanowił dobro luksusowe. Coraz więcej Polaków korzysta z sieci, która stała się dla nas źródłem informacji, niezbędnym narzędziem pracy, płaszczyzną rozrywki multimedialnej czy nawet miejscem spotkań towarzyskich. Ale żeby móc korzystać z internetu, musimy najpierw skorzystać z usług dostawcy internetu. A to, jak się okazuje, nie zawsze jest łatwe i przyjemne. więcej