Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Artykuły: Ranking sklepów z bielizną
Udostepnij
Artykuły: Gdzie po bieliznę? PRO-TEST: Nr 5 (110) maj 2011
 Ranking sklepów z bielizną Ranking sklepów z bielizną Gdzie po bieliznę?

O obsługę klienta najlepiej dbają Czesi, w budowaniu lojalności przodują Węgrzy, a w prezentacji sklepu wygrywają Litwini – to wnioski, jakie można wysunąć z badania, w którym tajemniczy klienci ocenili 192 sklepy z bielizną w dziewięciu krajach Europy.

 

W międzynarodowym badaniu mystery shopping przeprowadzonym przez International Service Check Polska znalazła się dopiero na czwartym miejscu, ex aequo ze Słowacją.

 

Tajemniczy klienci w akcji

 

Tajemniczy klienci odwiedzili salony najbardziej znanych marek bieliźnianych. Poszli do sklepów mieszczących się w dużych i średnich miastach dziewięciu europejskich krajów (Bułgaria, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Rumunia, Słowacja, Węgry). Łącznie klienci przeprowadzili 192 badania, w tym aż osiem marek przebadano w ujęciu międzynarodowym.

 

W Polsce pod lupą tajemniczych klientów – a raczej tajemniczych klientek, bo to one stanowiły 100% badaczy – znalazło się 12 sieci: Atlantic, Calzedonia, Donna, Esotiq, Etam, Gatta, Intimissimi, La Vantil, Lanoro, Marilyn, Triumph i Veneziana.

 

Najlepsi z najlepszych

 

W Polsce najlepszymi sklepami okazały się:

 

  1. Lanoro – Łódź, Marszałka J. Piłsudskiego 15/23 – 98%
  2. Esotiq – Elbląg, ul. Płk. Dąbka 152 – 97,9%
  3. Lanoro – Kraków, Pawia 5 – 97,9%
  4. Triumph – Włocławek, Kilińskiego 3 – 97,9%
  5. Triumph – Zgierz, Parzęczewska 21 – 95,2%

 

W ujęciu międzynarodowym najwyżej ocenionymi markami okazały się:

 

  1. Lanoro Polska – 94,5%
  2. Triumph Czechy – 94,4%
  3. Bepon Czechy – 94%

 

…a w Polsce:

 

  1. Lanoro – 94,5%
  2. Esotiq – 86,9%
  3. Triumph – 84,7%

 

Polska na tle Europy

 

W klasyfikacji ogólnej Polska uplasowała się na czwartej pozycji, ex aequo ze Słowacją, osiągając wynik 78%. Najlepsze okazały się czeskie sklepy, stając na podium z najwyższym wynikiem 85,9%. Lepsze od nas okazały się także Węgry z wynikiem 85,2% oraz Bułgaria, która zdobyła 78,2%. Polska zdystansowała za to Litwę (76,6%), Estonię (74,2%), Łotwę (73,9%) oraz Rumunię (73,8%).

 

Pod względem jakości obsługi klienta znów najlepsi okazali się Czesi (92,5%), drugie miejsce zdobyli Węgrzy (89,2%). Polską obsługę, ocenioną na 83,5% (czwarte miejsce), wyprzedził jeszcze tylko słowacki personel (84,3%).

 

Polskie sklepy raczej nie podobają się klientom. Za to niezwykłą dbałością o aspekty wizualne wykazały się litewskie sklepy, które tajemniczy klienci ocenili na 93,6% punktów. Pod tym kątem wysoko oceniona została także Estonia (91%) i Węgry (90%). Polska zajęła dopiero szóste miejsce z wynikiem 85,9%.

 

Polacy nie słabo radzą sobie też z budowaniem lojalności klientów. Pod tym względem wypadliśmy na szarym końcu (41%), wyprzedzając jedynie Łotwę (39%). O tym, jak należy budować lojalność konsumencką z powodzeniem mogliby nam opowiedzieć Węgrzy, którzy znaleźli na samym szczycie z notą 58,7%.

 

Co podobało się klientom najbardziej i… najmniej?

 

– Obsługa przy kasie przebiegała sprawnie i bez komplikacji. Pracownik był bardzo miły. Podczas obsługi przy kasie podsumował jeszcze raz mój zakup, powiedział, że na pewno będę z niego zadowolona – zachwala jedna z tajemniczych klientek, która odwiedzała polskie sklepy bieliźniane. – Na koniec transakcji sprzedawczyni podziękowała za zakup i zaprosiła do kolejnej wizyty. Zaznaczyła, iż w grudniu będzie nowa dostawa towaru, dużo promocji i może coś wybiorę dla siebie lub dla kogoś bliskiego w prezencie – dodaje.

 

Cóż, obsługa to to, co w szczególności wpływa na naszą ocenę sklepu. Ale nie zawsze sprzedawcy staja na wysokości zadania: – Gdy weszłam do środka, była tam jedna klientka, która zaraz wyszła, a także jedna sprzedawczyni. Nie zostałam przywitana. Nie zwracano na mnie uwagi. Ekspedientka chodziła koło zaplecza. Później zaczęła myć podłogę – skarży się inna polska klientka.