Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Artykuły: Wyprzedaże
Udostepnij
Artykuły: Jak nie dać się nabrać podczas wyprzedaży PRO-TEST: Nr 7-8 (146) lipiec-sierpień 2014
 Wyprzedaże Wyprzedaże Jak nie dać się nabrać podczas wyprzedaży

Letnie wyprzedaże w pełni. Ale w pogoni za okazjami łatwo stracić czujność i dać się naciągnąć na coś, czego w ogóle nie potrzebujemy albo co wcale nie jest okazją. Jak tego uniknąć?

 

W czasie sezonowych wyprzedaży wystarczy pamiętać o sześciu podstawowych zasadach. Klienta uzbrojonego we właściwą wiedzę trudniej jest naciągnąć na niepotrzebny zakup.

 

1. Porównuj oferty i ceny w różnych sklepach. Zdarza się, że produkt oznaczony jako przecena w jednym sklepie w innym kosztuje mniej, mimo że nie jest oferowany w ramach wyprzedaży. Z pomocą może też przyjść internet, gdzie szybko porównasz ceny w setkach sklepów.

 

2. Zastanów się, czy rzecz, którą wkładasz do koszyka, jest ci faktycznie potrzebna. To co, że dziesięciopak skarpetek jest naprawdę tani, skoro masz już wystarczająco duży zapas skarpetek na parę lat. Warto krytycznie oceniać kolorowe ogłoszenia o sezonowych przecenach – nie wszystkie są dla ciebie okazją.

 

3. Uważaj na gratisy, którymi właściciele sklepów kuszą cię, dołączając je do produktów. W rzeczywistości za taki prezent albo musisz zapłacić, albo okazuje się, że zakup towaru bez upominku jest znacznie bardziej opłacalny.

 

4. Pamiętaj, że nie możesz zwrócić do sklepu towaru, tylko i wyłącznie dlatego, że przestał ci się podobać. Zgodnie z prawem sprzedawca może odmówić przyjęcia towaru bez wad i zwrócenia klientowi pieniędzy, bądź też wymiany na inny. Nie istnieją natomiast przeszkody, aby sprzedawca mimo braku takiego obowiązku, uwzględnił prośbę klienta. W niektórych sklepach (szczególnie tych, którym zależy na przywiązaniu konsumenta do marki) wewnętrznymi regulaminami wprowadzono prawo do zwrotu towaru bez wad i jest to dobry gest w stosunku do klientów.

 

5. Nie zapominaj o paragonach lub innych dowodach zakupu. Są one podstawą dochodzenia roszczeń w przypadku sporu z przedsiębiorcą.

 

6. Gdy kupisz wadliwy produkt, zawsze przysługuje ci prawo do reklamacji, niezależnie od tego, czy był przeceniony czy nie. Wyjątek stanowi wada, z powodu której towar przeceniono, ale musi to być wyraźnie zaznaczone. Sprzedawca odpowiada za zgodność towaru z umową aż dwa lata. Reklamację składamy w sklepie – najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, możesz zgłosić reklamację gwarantowi (najczęściej jest to producent lub dystrybutor). Sam wybierasz, który wariant jest dla ciebie korzystniejszy i u kogo będziesz dochodzić swoich roszczeń.