Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Artykuły: Mrożonki
Udostepnij
Artykuły: Czy mrożone warzywa są dobrym wyborem? PRO-TEST: Nr 1 (206) styczeń 2020
 Mrożonki Mrożonki Czy mrożone warzywa są dobrym wyborem? Zimą, kiedy jest mały wybór świeżych warzyw i owoców, chętnie sięgasz po mrożonki? Czy mrożonki są równie zdrowe, co świeże dary matki natury? I tak, i nie. Zaraz wszystko wyjaśnimy!

W sklepach mamy duży wybór mrożonych warzyw i owoców. Są i mieszanki różnych ich rodzajów, i pojedyncze, takie jak na przykład kalafior, szpinak, brokuły – ich rodzaje można mnożyć, bo praktycznie niemal wszystkie warzywa da się zamrozić. Są mrożonki w postaci gotowych mieszanek do przyrządzenia konkretnej zupy, są też mieszanki gotowe do wrzucenia na patelnię i zjedzenia jako dodatek do obiadu albo nawet danie główne, jeśli podasz je na przykład z makaronem.

Korzystaj!

Tak! Mrożone warzywa zimą to najczęściej świetna opcja. Dlaczego? Bo mrożenie prawie nie niszczy witamin. Mało tego! Czy wiesz, że mrożonki mogą mieć nawet więcej wartości odżywczych od świeżych warzyw? Jak to możliwe? Bo mrozi się warzywa dopiero co zebrane, podczas gdy te, które trafiają na twój talerz jako te "świeże", zwykle już sporo przeszły od momentu zebrania i zdążyły utracić wiele wartości odżywczych.

Sprawdzaj!

Ale jest pewna bardzo ważna sprawa w kwestii mrożonek. Przyznaj się: Czy zawsze czytasz ich skład? Rób to koniecznie, bo często w torebce z mrożonką kryje się coś więcej niż tylko "czyste" warzywa. Producenci lubią dodać do nich sos lub inny składnik pełen tłuszczu. I to tego najbardziej niezdrowego – utwardzonego.

W mrożonkach warzywnych zdarzają się też inne niepotrzebne dodatki w składzie: Czy podejrzewałbyś, że w mrożonych warzywach możesz znaleźć też syrop glukozowo-fruktozowy, barwniki czy aromaty? Napotkanie na takie niechciane dodatki jest całkiem prawdopodobne. Dlatego tak ważne jest czytanie składu, nawet jak na opakowaniu widzisz tylko dorodne warzywa i nic nie wskazywałoby na to, że oprócz nich otrzymasz dodatki, których wolisz unikać.

Kupuj świadomie!

Chcesz dowiedzieć się, co jeszcze kryją – nawet z pozoru zdrowe – produkty, które jadasz każdego dnia? I co producenci woleliby przed tobą ukryć? W takim razie nasza najnowsza książka: "Dieta bez diety. Tajemnice żywności" jest właśnie dla ciebie!

To trzecia część bestsellerowej serii "Dieta bez diety". Więcej zobaczysz na www.DietaBezDiety.com.pl.

Dodatki do artykułu 3 wskazówki