Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Artykuły:
Udostepnij
Artykuły: Samochody mini PRO-TEST: Nr 4 grudzień 2001
Samochody mini MAŁE JEST PIĘKNE

Małe samochody mają wiele zalet: są wygodne w prowadzeniu, łatwe do zaparkowania, a ich cena jest dostosowana do mniej zasobnych kieszeni.

Ford Ka

W jednym spojrzeniu
Wyszukany styl samochodu przyciąga. Niektórzy zakochują się w nim od pierwszego wejrzenia, u innych zaś wzbudza nieukrywaną niechęć. Jednakowe parametry techniczne, ale kilka wersji (mniej lub bardziej wyposażony). Wykończenie średnie. Duża sprawność.

Bezpieczeństwo i komfort
Mimo starej mechaniki, Ford Ka zapewnia pełne bezpieczeństwo. Dobrze zachowuje się na trasie. Wysoki komfort przednich siedzeń, ale dostęp do tylnych jest trudny. Złe zabezpieczenie przeciwko mini-stłuczkom w mieście. Bagażnik ma zadawalające rozmiary.

Budżet
Cena adekwatna do jakości. Drogi w eksploatacji.

Nasz wybór
Ka Obsession: razem z pakietem bezpieczeństwa (ABS + air bag dla pasażera)

+
prawdziwa osobowość
realna wygoda w prowadzeniu

-
silnik przestarzały
wysokie koszty eksploatacji

Ford Ka cena: ok. 35.000 zł
Ford Ka Collection cena: ok. 37.000 zł


Fiat Seicento

W jednym spojrzeniu
Fiat Seicento jest mały, ale dorosły. Mimo że jego długość wynosi 334 cm, a szerokość 151 cm, sprawia wrażenie solidnego i dużego. Wrażenie to potwierdza przestronne i funkcjonalne wnętrze (homologowane dla pięciu osób), dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Do tego dochodzi łatwość manewrowania i doskonała widoczność.

Bezpieczeństwo i komfort
Wersje S, SX i Sporting mają zwiększone wymiary zderzaka oraz inne ukształtowanie wlotu powietrza, które umożliwia zamontowanie prostokątnych reflektorów przeciwmgielnych. W Gamie 2000 - przeciwślizgowy układ ABS z automatycznym korektorem rozdziału sił hamowania na osie pojazdu, co znakomicie podnosi poziom bezpieczeństwa czynnego.

Budżet
- Zużycie paliwa w teście miejskim dla modelu S, SX: 8,3 dm3/100 km, dla modelu Sporting: 8,8 dm3/100 km.
- Zużycie paliwa w teście pozamiejskim dla modelu S, SX: 4,7 dm3/100 km, dla modelu Sporting: 5,2 dm3/100 km.

Nasz wybór
Seicento SX: skrzynie biegów o dłuższych przełożeniach, zapewniających płynną i ekonomiczną jazdę. Bogate wyposażenie standardowe.
Seicento Sporting: skrzynia biegów o sportowych przełożeniach, dostosowany do dynamicznej jazdy.

+
styl, dynamika i elegancja
zręczność, wygoda w prowadzeniu

-
mało przestronne wnętrze
Seicento S cena ok. 27.550 zł
Seicento SX cena ok. 29.600 zł
Sporting cena ok. 33.350 zł


Renault Twingo

W jednym spojrzeniu
Elegancki, starannie dopracowany, estetyczny "podbój" zawdzięcza nowym kolorom nadwozia. Zapomnijcie o wersji Easy z pilotowanym sprzęgłem, wybierzcie skrzynię automatyczną. Kiedy będzie nowe pokolenie z dieslem?

Bezpieczeństwo i komfort
Silnik 1,2 l perfekcyjny w mieście i czujny na trasie, tam Twingo zachowuje się bez zarzutu. Dobrze wymyślony, sprytnie wyposażony (pack), "microspace" gości cztery osoby. Wysoki komfort. Wykończenie wysokiej jakości. Problemy z działaniem air bagów już nie występują. Ze względu na bezpieczeństwo ulepszono w tym roku układ hamulcowy, wprowadzono ograniczniki napięcia pasów przednich i tylnych, a także poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera.

Budżet
Drogi w eksploatacji

Nasz wybór
Twingo Authentique i Expression (pack): wygodne i bezpieczne.

+
styl, zręczność
komfort, dobrze trzyma się drogi

-
drogi w eksploatacji
wysoki koszt ogólny

Twingo z silnikiem 60 KM (1,2) cena: ok. 29.000 zł
z silnikiem 69 KM (1,2) cena: ok. 32.000 zł


Seat Arosa

W jednym spojrzeniu
Seat Arosa to samochód z młodzieńczym wigorem. Muskularne i sugestywnie zarysowane linie nadwozia tworzą wyrazisty styl. Na uwagę zasługują własności aerodynamiczne, Cd = 0,32, co zmniejsza hałas i sprawia, iż auto bardziej efektywnie wykorzystuje swój potencjał. Modele w wersji Sport standardowo wyposażone są w radioodtwarzacz z czterema głośnikami, zaś wszystkie wersje posiadają antenę dachową z układem zabezpieczającym przed kradzieżą.

Bezpieczeństwo i komfort
W równych proporcjach łączy w sobie wygodę, komfort, technologię oraz bezpieczeństwo. Seat Arosa jest wyposażony w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa oraz punkty mocujące fotelik dziecięcy w systemie Isofix (za wyjątkiem wersji Select). Obok automatycznej przekładni, w wersji benzynowej 1.4/60 KM, dostępny jest także ABS, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka wsteczne, poduszki gazowe boczne oraz dla pasażera, a także klimatyzacja.

Budżet
W wersji 1.0/50 KM (37 kW) zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 4,7 l na 100 km. Elastyczny silnik 1.4/60 KM (44 kW) pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości 160 km/h i zużywa 5 litrów paliwa na 100 km (automat 6 litrów). Dla wersji 1.4 16 V o mocy 100 KM zużycie paliwa nie różni się zbytnio od pozostałych silników i w cyklu pozamiejskim wynosi jedynie 5,1 litra na 100 km.

Nasz wybór
Arosa Select z czterocylindrowym 1.7 SDI 60 KM: jest energiczny i bardzo mało pali (3,6 l oleju/100 km w cyklu pozamiejskim).

+
zręczność i bezpieczeństwo
oszczędne silniki
niski poziom emisji spalin

-
mały bagażnik