Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Artykuły:
Udostepnij
Artykuły: Dwie strony lady - Fałszywy blask gwiazd PRO-TEST: Nr 10 (37) październik 2004
Dwie strony lady - Fałszywy blask gwiazd Gwiazdy ekranu, sportu i estrady świecą mocnym blaskiem. W dzisiejszych czasach, gdy na sprzedaż jest już niemal wszystko, poświata współczesnych bohaterów ekranu ma zwykle swoją cenę. Za udostępnienie swego wizerunku w reklamach otrzymują gaże sięgające w Polsce już kilkuset tysięcy złotych.

Fachowcy od marketingu wykorzystują zjawisko zwane syndromem uwielbienia dla sławnych postaci. A od uwielbienia już tylko krok do mechanizmu zwanego transferem sympatii. Blask gwiazdy pada na reklamowane przez nią firmy i wyroby. Zostają one zauważone, zaakceptowane i nabyte przez fanów zauroczonych bożyszczem i jego rekomendacją.