Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Artykuły: Płyn do spryskiwaczy
Udostepnij
Artykuły: Czym pryskasz? PRO-TEST: Nr 1 (40) styczeń 2005
 Płyn do spryskiwaczy Płyn do spryskiwaczy Czym pryskasz? Zimą, szczególnie gdy temperatura nie spada poniżej zera, częściej używamy płynu do spryskiwaczy, żeby przetrzeć zabrudzone szyby naszych pojazdów. Taki zimowy płyn powinien dobrze czyścić i nie zamarzać. Ale nie mniej ważny jest jego zapach i skład taki, aby jak najmniej szkodził.

Zauważyłam niepokojące skutki działania płynów do spryskiwaczy samochodowych na organizm ludzki: duszności, piekące oczy, bóle głowy, pieczenie w ustach i zmiana smaku - wyznaje Mirosława Romankiewicz, która jeździ fordem focusem. - Przeprowadziłam na własną rękę wywiad wśród znajomych kierowców. Moje obserwacje potwierdziły się: nowe konstrukcje prawie wszystkich marek samochodów osobowych mają wlot powietrza usytuowany bezpośrednio przy szybie, co powoduje wnikanie oparów tych płynów do wlotu powietrza - opowiada konsumentka. - Wnętrze samochodu staje się komorą gazową, co według mnie zagraża percepcji kierowcy i bezpieczeństwu jazdy - dodaje.

Jak więc koncern Ford zapobiega, by opary płynów do spryskiwaczy nie przedostawały się do wnętrza samochodu? - Stosujemy dwa rodzaje filtrów: filtr przeciwpyłkowy (chroniący przed pyłkami, kurzem, drobinkami ścieranymi z okładzin hamulcowych i opon, sadzą itp.) lub filtr pochłaniający zapachy (zapewniający ochronę przed gazami, jak ozon czy benzen, oraz przed nieprzyjemnymi zapachami) - tłumaczy Monika Dobrolubow z Ford Polska.