Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Artykuły:
Udostepnij
Artykuły: Oszustwo na telefon PRO-TEST: Nr 5 (44) maj 2005
Oszustwo na telefon W lutym tego roku do Federacji Konsumentów zgłosił się konsument, którego sprawa stanowi dobry przykład nowej metody oszukiwania abonentów telekomunikacyjnych. Konsument zgłosił się w imieniu swoich rodziców, którzy będąc osobami starszymi, stanowili łatwy cel oszustwa.

Sprawa zaczęła się, kiedy jeden z domowników zadzwonił na linię 0-700. Połączenie zostało natychmiast przerwane. Do rodziców konsumenta zadzwoniła jednak pewna pani, podając się za przedstawiciela firmy świadczącej usługi 0-700. Twierdziła, że mimo przerwania połączenia, musiało ono trwać dalej przez co najmniej trzy godziny, a za przerwanie połączenia jest kara finansowa. W związku z tym starsze małżeństwo miało zostać obciążone wysoką opłatą. Strasząc w ten sposób konsumentów, przygotowała sobie grunt pod oszustwo...