Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Artykuły: Odchudzanie
Udostepnij
Artykuły: Dieta na nowy rok PRO-TEST: Nr 1 (95) styczeń 2010
 Odchudzanie Odchudzanie Dieta na nowy rok Po sylwestrowych zabawach, jak co roku, przychodzi nam robić listę noworocznych postanowień. Na czołowym miejscu ponownie wpisujesz deklarację schudnięcia? Tym razem jednak chcesz to postanowienie spełnić? Jak tego dokonać?

Sekret skutecznego odchudzania tkwi w wyborze odpowiedniej diety. Tylko jak ją znaleźć w gąszczu propozycji na schudnięcie, których przybywa jak grzybów po deszczu, szczególnie w takich okresach, jak ten – kiedy większość z nas wstaje od suto zastawionych świątecznych stołów?

Znajdź skuteczną dietę

A zatem po raz kolejny wybierasz dietę, która najbardziej ci odpowiada. Z pewnością nie przypuszczasz jednak, że większość metod odchudzających pozbawiona jest podstaw merytorycznych, ignoruje normy żywieniowe i nie dba o twoje zdrowie. Wielu autorów jest bowiem w stanie napisać wszystko, co potencjalny czytelnik chciałby przeczytać, tylko po to, by lepiej sprzedać swoją książkę. Dowiesz się zatem, iż dana metoda (bez względu na jej absurdalność) jest jedynym słusznym rozwiązaniem problemów z nadmierną masą ciała i (o zgrozo!) zdrowiem.

Aby odchudzanie przyniosło oczekiwane rezultaty, warto podejść do niego merytorycznie. Pomocna może okazać się książka "Dieta albo cud. Test 42 diet". Jest to profesjonalna, lecz przystępnie napisana, ocena 42 najpopularniejszych programów żywieniowych. Dietetycy wzięli w niej pod lupę zdrowotność, praktyczność i działanie powszechnie stosowanych diet. Wynik jest zaskakujący. Czy wiesz, że wśród najgorzej ocenionych planów odchudzających znalazły się także te najpopularniejsze? Słusznie nazywa się je "dietami cud". Cud wydarzy się bowiem, jeśli osoba je stosująca schudnie trwale, bez szkody dla zdrowia.

Na szczęście wśród przeanalizowanych sposobów na schudnięcie udało się także odnaleźć kilka "perełek", których wdrożenie w życie rzeczywiście pomoże zrzucić zbędne kilogramy i, co najważniejsze, pomoże zachować nową, szczupłą sylwetkę i zapomnieć o efekcie jo-jo. Dzięki temu wśród noworocznych postanowień za 12 miesięcy nie będzie już trzeba umieszczać odchudzania.

7 sposobów na schudnięcie

W walce o szczupłą sylwetkę dieta to jednak nie wszystko. Równie ważny jest ruch. Schudniemy bowiem tylko wtedy, jeżeli będziemy spalać więcej kalorii niż zjadamy.

Nadal nie wiesz, jak zabrać się do zrzucenia zbędnych fałdek, które przybyły ci po świętach? Oto siedem praktycznych porad, które pomogą ci wcielić w życie walkę z nadwagą:

  1. Zamienniki: Zastępuj tłuste składniki potraw ich odtłuszczonymi wersjami. Na przykład do sosów i zup używaj jogurtu zamiast śmietany. Na deser spróbuj sorbetu lub owoców z jogurtem i orzechami zamiast lodów i ciast.
  2. Dziel się: Dostałeś w świątecznym prezencie mnóstwo słodkości? A może resztki ze świątecznego deseru zalegają jeszcze w twojej lodówce? Zabierz je ze sobą do pracy lub w inne miejsce, gdzie możesz podzielić się nimi ze znajomymi. Nie dość, że nie będą cię kusiły, to od tej pory wszyscy będą cię lubić.
  3. Pij: Przed posiłkiem wypij dużo wody. Ona wypełni żołądek i mniej zjesz. Dobrym zwyczajem jest też jedzenie zupy na pierwsze danie. Wysoka zawartość wody w zupie nie pozwoli zjeść zbyt dużo na drugie danie – są na to nawet dowody naukowe.
  4. Unikaj alkoholu: Alkohol nie dość, że sam w sobie zawiera dużo kalorii, to w dodatku pobudza apetyt. Ogranicz się najwyżej do lampki wina.
  5. Wychodź, ale nie do restauracji: Spędzaj jak najwięcej czasu na dworze. Długi spacer, wycieczka rowerowa, wypad na łyżwy lub narty. Jak najczęściej wychodź z domu, ale… nie, żeby coś zjeść na mieście.
  6. Unikaj pustych kalorii: Nie podjadaj niezdrowych przekąsek, takich jak chipsy czy słodycze. Nie martw się, nic nie stracisz: Więcej przyjemności przyniesie ci wtedy zjedzenie dobrego obiadu. Jeżeli między posiłkami jesteś naprawdę głodny, sięgnij po owoce lub kilka orzechów.
  7. Z dala od bufetu: Podczas przyjęć nie podchodź zbyt często do stołu z jedzeniem. Nałóż sobie trochę na talerz i szybko znajdź towarzysza do rozmowy. To pomoże ci zwalczyć pokusę automatycznego podjadania.