Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Testy:
Testy: Akcja "przeszukanie" PRO-TEST: Nr 10 (92) październik 2009
 Akcja "przeszukanie" W maju 2009 r. krajowe urzędy ochrony konsumentów (w Polsce – UOKiK) koordynowane przez Komisję Europejską przeprowadziły kontrolę stron internetowych sprzedających urządzenia elektroniczne Sklepy sprawdzono pod kątem trzech kluczowych aspektów:

  • Dane kontaktowe sprzedawcy: Zgodnie z prawem unijnym informacje dotyczące nazwy sprzedawcy, adresu siedziby i adresu e-mail powinny być pełne.
  • Jasna informacja o cenach (pełna cena i jasny opis produktu): Zgodnie z europejskim prawem konsumenckim sprzedawca internetowy musi dostarczyć jasnej informacji o cechach produktu oraz o jego pełnej cenie (zawierającej podatki), wszelkich dodatkowych kosztach dostawy i warunkach płatności. Ostateczna cena musi zgadzać się z ceną podaną w informacji przed zakupem.
  • Jasne informacje o prawach konsumenta: Zgodnie z prawem konsument musi otrzymać informację o unijnym „prawie do zwrotu”. Co to oznacza? Chodzi o prawo do odesłania towaru zakupionego na odległość w ciągu minimum siedmiu dni (w Polsce jest to aż 10 dni) bez podawania powodu. W czasie dochodzenia sprawdzono również dokładność dodatkowych informacji dotyczących praw konsumenta, na przykład gwarancji czy zwrotu pieniędzy.
Dodatki do artykułu Akcja "przeszukanie"
Badanie w liczbach
Co wykazało badanie?