Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Testy:
Testy: Po co ta kampania? PRO-TEST: Nr 11 (93) listopad 2009
 Po co ta kampania? Fundacja Pro-Test rozpoczęła kampanię: Pro-Test przeciw składnikom kosmetyków zaburzającym gospodarkę hormonalną w listopadzie 2009 r. Kampania ma kilka celów:

  • Informowanie konsumentów o produktach zawierających substancje zaburzające gospodarkę hormonalną organizmu, tak aby każdy mógł dokonywać świadomych wyborów, stojąc przed półką sklepową. Konsumenci mają prawo wiedzieć, które z produktów przez nich używanych, zawierają podejrzany koktajl związków chemicznych. Będziemy o tym informować konsumentów, tworząc i publikując listę kosmetyków z ich zawartością. Lista będzie regularnie aktualizowana.
  • Wpływanie na producentów kosmetyków, aby zaprzestali dodawania do swoich wyrobów podejrzanych substancji. Będziemy dowiadywać się, czy producenci, w których kosmetykach znajdują się te związki chemiczne, planują zrezygnować z ich stosowania. Będziemy pytać, kiedy to nastąpi.
  • Poinformujemy polityków, zarówno z Polski, jak i UE, jak wiele kosmetyków dostępnych w sklepach zawiera substancje zakłócające gospodarkę hormonalną. Przedstawimy konsumentom stanowiska polityków na temat zakazania stosowania takich substancji.
Dodatki do artykułu Dlaczego niektóre kosmetyki mogą szkodzić?
Co na to prawo?
Po co ta kampania?
17 składników kosmetyków, które zaburzają gospodarkę hormonalną
Napisz do nas
Lista kosmetyków
Duńczycy też nie chcą 17 substancji w kosmetykach
Lista kosmetyków bez 17 substancji
Informacja nie dla Polaka - świadomość konsumencka