Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Co otrzymujesz kupując
Abonament roczny
NIEOGRANICZONY DOSTĘP NA STRONIE DO PONAD 400 TESTÓW
Nr 9 (91) wrzesień 2009
Pojedynczy numer gazety w wersji elektronicznej
E-prenumerata półroczna
E-prenumerata obejmuje 6 kolejnych e-numerów gazety
Cena
98,00 zł
12,99 zł
49,00 zł
Wszystkie artykuły w numerze
 Test robotów kuchennych PRO-TEST: Nr 9 (91) wrzesień 2009 Test robotów kuchennych 17 ROBOTÓW KUCHENNYCH W TEŚCIE: Ubijanie, szatkowanie, miksowanie, ucieranie, siekanie, a może wyrabianie ciasta? W tych wszystkich czynnościach zastąpi cię robot kuchenny. Tylko który wybrać? Najlepsze roboty z naszego testu mają wiele zastosowań, są łatwe w obsłudze i wygodne do czyszczenia. W dodatku okazało się, że najlepszy robot jest jednym z najtańszych. więcej
 Test odkurzaczy PRO-TEST: Nr 9 (91) wrzesień 2009 Test odkurzaczy 19 ODKURZACZY W TEŚCIE: To nie moc urządzenia decyduje o skuteczności odkurzania. Wyniki najnowszego testu obalają ten i jeszcze parę innych mitów na temat odkurzaczy. Ujawniamy to, czego z pewnością nie dowiecie się w sklepie.

Na Zachodzie konsumenci zaczynają zwracać coraz większą uwagę na aspekty ekologiczne odkurzaczy. Nie wybierają ślepo modelu o jak największej mocy, jak to miało miejsce jeszcze całkiem niedawno. więcej
 Test nawigacji w  komórkach PRO-TEST: Nr 9 (91) wrzesień 2009 Test nawigacji w komórkach 7 NAWIGACJI W KOMÓRKACH W TEŚCIE: Czy telefon komórkowy z funkcją nawigacji może zastąpić system GPS z prawdziwego zdarzenia? Test pokazuje mocne i słabe strony takiego rozwiązania. Wyniki są bardzo zróżnicowane.

Telefon komórkowy już dawno przestał służyć tylko i wyłącznie do prowadzenia rozmów. Niektórzy kupują komórkę z myślą o całkowicie innych funkcjach niż tylko zwykłe rozmawianie. więcej
 Świetlówka kontra żarówka PRO-TEST: Nr 9 (91) wrzesień 2009 Świetlówka kontra żarówka 1 września na dobre pożegnaliśmy żarówki. Na razie tylko te stuwatowe i o wyższej mocy oraz matowe, ale do 2013 roku ze sklepów znikną już wszystkie. Co stoi za decyzją Unii Europejskiej o zakończeniu ery żarówek? Co ona oznacza dla nas, konsumentów?

130 lat po tym, jak Tomasz Edison wynalazł żarówkę, nadszedł czas, aby się z nią pożegnać. Na pierwszy więcej
 Urlop PRO-TEST: Nr 9 (91) wrzesień 2009 Urlop Czy twój tegoroczny urlop wyglądał standardowo, czyli: wypoczynek na plaży lub zwiedzanie miast obleganych przez turystów? W takim razie należysz do ogromnej większości urlopowiczów. Ale są tacy, którym taki urlop już nie wystarcza. Oni poszukują wypraw w nieznane i egzotyczne strony. Im więcej adrenaliny i emocji, tym lepiej. Pomysłów na szalone wakacje jest więcej
 W sieci zakupów PRO-TEST: Nr 9 (91) wrzesień 2009 W sieci zakupów Już ponad 10 mln polskich internautów co najmniej raz dokonało zakupów za pośrednictwem internetu. Natomiast 30 mln Europejczyków w 2008 r. zrobiło zakupy przez internet w innym kraju. Polacy wciąż niechętnie zamawiają towary z zagranicy. Czy obawiamy się nieznajomości języka? A może nieznajomości przepisów obowiązujących w innych krajach?

Rozwój więcej
 Konsumenci
PRO-TEST: Nr 9 (91) wrzesień 2009 Konsumenci Ponad 60% z nas jest zadowolonych z poziomu przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów chroniących konsumentów. Chętnie egzekwujemy swoje prawa – reklamujemy wadliwe produkty, a jeśli to nie pomoże – częściej niż przeciętny mieszkaniec UE podejmujemy dalsze kroki w dochodzeniu swoich praw.

Świeże owoce i warzywa, obuwie, samochód, urządzenia gospodarstwa więcej
 Mało znany owoc PRO-TEST: Nr 9 (91) wrzesień 2009 Mało znany owoc Daktyl (Phoenix dactylifera) rośnie na palmie uprawianej głównie w tropikach. To podłużne (Arabowie nazywają je „palcami światłości”), około ośmiocentymetrowe owoce z pestką. Ich skórka ma kolor żółty lub brązowoczerwony, a miąższ jest jasny i dość twardy.

Daktyl jest bardzo słodki – zawiera nawet do 80% cukrów. Ponadto jest bogaty w potas, wapń, żelazo i witaminy z grupy B i C. więcej