|
|
Co otrzymujesz kupując
|
|
|
Cena
|
98,00 zł
|
15,99 zł
|
|
|
Wszystkie artykuły w numerze
PRO-TEST:
Nr 10 (37) październik 2004
Test prezerwatyw
Jeszcze w żadnym z testów niemieckiej Fundacji Warentest prezerwatywy nie były tak pewne jak dziś. Tylko jedna jedyna sztuka spośród 14 tys. przetestowanych w aktualnym teście prezerwatyw miała dziurkę. Dziś niepokoić może co najwyżej zawartość w kondomach rakotwórczych substancji, nitrozamin. Na szczęście to "nowe" ryzyko jest znikome.
Zła wiadomość dotarła
więcej
PRO-TEST:
Nr 10 (37) październik 2004
Kasztany jadalne (Castanea sativa) pochodzą z Azji Mniejszej i Bałkanów. Uprawia się je w basenie Morza Śródziemnego. Popularne są we Francji, gdzie w pierwszych wiekach naszej ery były podstawowym produktem żywnościowym. Kasztanów używano tam nawet jako monet.
Kasztany jada się na surowo, gotowane lub pieczone. Świetnie pasują do dziczyzny. Przyrządza się z nich także desery. Dawniej z suchych kasztanów wytwarzano również mąkę
więcej
PRO-TEST:
Nr 10 (37) październik 2004
Większość mieszkańców Radomia wypoczywała sobie spokojnie w sierpniowym słońcu, kiedy włodarze miasta pracowali w pocie czoła, by, jak marzył Juliusz Słowacki, "w aniołów zjadaczy chleba przerobić". Sposób okazał się nadzwyczaj prosty: trzeba zamknąć w niedzielę hipermarkety, a wtedy wszyscy pobiegną do kościoła modlić się. Pewnie o zdrowie i urodę radnych, bo Bóg powinien im choć tymi przymiotami wynagrodzić to, że odebrał rozsądek
więcej
PRO-TEST:
Nr 10 (37) październik 2004
Niedawno Fundacja IUCN Poland oraz Instytut na rzecz Ekorozwoju przedstawiły dokument "Obserwatorium 100 dni w Unii Europejskiej. Raport rolniczych, ekologicznych i konsumenckich organizacji pozarządowych". Zadany mi jeden z sześciu rozdziałów raportu otwiera akapit o argumentacji, którą czytelnicy "Świata Konsumenta" poznali już w maju 2004 r.
więcej
PRO-TEST:
Nr 10 (37) październik 2004
Gwiazdy ekranu, sportu i estrady świecą mocnym blaskiem. W dzisiejszych czasach, gdy na sprzedaż jest już niemal wszystko, poświata współczesnych bohaterów ekranu ma zwykle swoją cenę. Za udostępnienie swego wizerunku w reklamach otrzymują gaże sięgające w Polsce już kilkuset tysięcy złotych.
Fachowcy od marketingu wykorzystują zjawisko zwane syndromem uwielbienia
więcej
PRO-TEST:
Nr 10 (37) październik 2004
Pytani na ulicy przechodnie zgodnie twierdzą: "podrożało". Wśród wymienianych artykułów najczęściej powtarzają się mleko, sery, mięso, ryż i banany. W swoich odczuciach statystyczny Kowalski potwierdza to, co publikują oficjalne raporty rządowe.
O tym, że po pierwszym maja ceny wybranych produktów zmienią się, analitycy ostrzegali od wielu miesięcy. Drastyczne
więcej
PRO-TEST:
Nr 10 (37) październik 2004
Pewnego pana nie poznała jego żona. Małżonkowie nie widzieli się dwa lata, bo ona pracowała za oceanem, a on mieszkał w Polsce. Kiedy czekał na nią na lotnisku minęła go jak kogoś obcego. Czyżby aż tak się zmienił? Owszem. Kiedy rozstawali się, małżonek był prawie łysy, a kiedy ponownie się spotkali, miał na głowie całkiem spore owłosienie. Niemożliwe?
Mocne,
więcej
PRO-TEST:
Nr 10 (37) październik 2004
Chyba każdy z nas chciałby mieć silny organizm, odporny na choroby. Każdy rodzic chciałby też, żeby jego dziecko było odporne na wszelkie wirusy i bakterie i nie zachorowało, nawet jeśli weźmie do buzi lizaka upuszczonego na ziemię...
Wie o tym doskonale firma Danone. Czyżby nie wiedziała natomiast, że produkowany przez nią Actimel, który reklamowany jest jako wzmacniający
więcej
PRO-TEST:
Nr 10 (37) październik 2004
Jadasz w fast foodach? Jakość prawie co czwartej potrawy lub napoju, które zamówiłeś, została zakwestionowana przez Inspekcję Handlową.
Po raz pierwszy kontrola Inspekcji Handlowej objęła przede wszystkim lokale dużych sieci: McDonald’s, TelePizza, KFC, Pizza Hut - inspektorzy zajrzeli do 126 takich placówek w całej Polsce. Natomiast 49 skontrolowanych lokali to
więcej