Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
Co otrzymujesz kupując
Abonament roczny
NIEOGRANICZONY DOSTĘP NA STRONIE DO PONAD 400 TESTÓW
Nr 4 (87) kwiecień 2009
Pojedynczy numer gazety w wersji elektronicznej
E-prenumerata półroczna
E-prenumerata obejmuje 6 kolejnych e-numerów gazety
Cena
98,00 zł
12,99 zł
49,00 zł
Wszystkie artykuły w numerze
 Test skuterów PRO-TEST: Nr 4 (87) kwiecień 2009 Test skuterów 15 SKUTERóW W TEŚCIE: Skutery wracają do łask Polaków. Coraz więcej osób docenia je za ekonomiczność, za wybawienie od ulicznych korków i w końcu za wiatr we włosach, jakiego nie poczuje żaden kierowca samochodu.

Skuterowe szaleństwo narasta w naszym kraju od kilku lat, choć daleko nam jeszcze do południowych nacji, szczególnie Włochów, Francuzów, więcej
 Test telewizorów PRO-TEST: Nr 4 (87) kwiecień 2009 Test telewizorów 22 TELEWIZORY W TEŚCIE:

Planujesz zmianę telewizora na nowy? Wybór nie jest prosty. Dlatego publikujemy test telewizorów wykonany w specjalistycznym laboratorium na zlecenie organizacji konsumenckich z różnych krajów, w tym i „Świata Konsumenta”. Tym razem przedstawiamy oceny 22 telewizorów o przekątnych ekranów 32 i 37 więcej
 Portrety Europejczyków PRO-TEST: Nr 4 (87) kwiecień 2009 Portrety Europejczyków Jaki jest Polak, a jaki Europejczyk Anno Domini 2009? Czy zmieniło się nasze postrzeganie samych siebie? Optymiści, osoby aktywne i zdecydowane – tak postrzegają się Polacy. Rzadko przyznajemy się do bierności, pesymizmu czy niezdecydowania – wynika z badania European Trusted Brands 2009, którego wyniki przybliżają nam portrety różnych europejskich nacji.

Polak nie potrafi się zdefiniować więcej
 Zanim wyjedziesz PRO-TEST: Nr 4 (87) kwiecień 2009 Zanim wyjedziesz Wahania kursów walut spędzają sen z oczu nie tylko osobom spłacającym kredyty hipoteczne. Również wakacyjny wyjazd za granicę może okazać się droższy niż planowaliśmy. Oferty wakacyjnego wypoczynku w 2009 roku kuszą nas już od kilku miesięcy. Co może organizator wyjazdu, a jakie prawa mamy my, konsumenci?
Dwa tygodnie na słonecznej plaży w Bułgarii, Grecji czy Hiszpanii więcej
 Mało znany owoc PRO-TEST: Nr 4 (87) kwiecień 2009 Mało znany owoc Pitahaya (Hylocereus triangularis), zwana inaczej pitaya, to owoc pewnego gatunku kaktusa pochodzącego z Kolumbii. Jej wygląd jest co najmniej dziwny: ma owalny kształt, długość około 10 cm, a z czerwonej lub żółtej skórki wystaje coś w rodzaju ostrych wyrostków. W białym miąższu widać drobne czarne pestki.

Pitahaya ma aromatyczny, orzeźwiający smak. Istnieją różne odmiany tego owocu, ale najsmaczniejsza jest pitahaya żółta. więcej
 Zwyczaje zakupowe PRO-TEST: Nr 4 (87) kwiecień 2009 Zwyczaje zakupowe Jak na zakupy, to w środę wieczorem. Wtedy sklepy odwiedza najmniej konsumentów, więc unikniemy stania w kolejkach do kasy. Jakie jeszcze zwyczaje związane z zakupami mają Polacy?

Podczas gdy my do centrów handlowych, supermarketów i innych sklepów po artykuły spożywcze oraz ubrania chodzimy najrzadziej właśnie w środę, to w Wielkiej Brytanii najmniej osób więcej
 Mity diety PRO-TEST: Nr 4 (87) kwiecień 2009 Mity diety Powtarzane z ust do ust przeróżne prawdy na temat jedzenia i odżywiania znamy doskonale. Które z nich są prawdziwe, a które wyssane z palca? Demaskujemy 12 mitów diety.

Mit 1: Jajka podwyższają poziom cholesterolu.
FAŁSZ U większości ludzi jedzenie jajek nie powoduje podwyższenia poziomu niezdrowego cholesterolu we krwi. Tylko osoby z podatne więcej
 Badanie  sklepów RTV AGD PRO-TEST: Nr 4 (87) kwiecień 2009 Badanie sklepów RTV AGD Żyjemy w epoce stałego postępu technicznego. Rozwiązania do niedawna nieosiągalne dla przeciętnego człowieka, a czasem będące poza zasięgiem najśmielszych oczekiwań, dziś na dobre zagościły w naszych domach. Bez niektórych sprzętów trudno jest sobie dziś wyobrazić funkcjonowanie gospodarstwa domowego. Tylko czy kupienie nowoczesnego telewizora albo lodówki jest prostym zadaniem? Czy sprzedawcy nam je ułatwiają czy wręcz przeciwnie? więcej
 Zakupy PRO-TEST: Nr 4 (87) kwiecień 2009 Zakupy Większość z nas robi zakupy z przeświadczeniem, że do koszyka wkładamy dokładnie to, co jest nam potrzebne. Wierzymy, że drogę od wejścia do kasy wybieramy sami. Że sami decydujemy, czy wybrać produkt tańszy czy może wyższej jakości. Niestety – to tylko złudzenie. Wpływ na nasze zachowania w sklepie ma zjawisko o złowrogo brzmiącej nazwie „merchandising”. więcej
 Upadłość konsumencka PRO-TEST: Nr 4 (87) kwiecień 2009 Upadłość konsumencka Długotrwała choroba, nieszczęśliwy wypadek czy niezawiniona utrata pracy – to przyczyny, które mogą stać się podstawą ogłoszenia upadłości przez konsumenta. W życie weszły właśnie nowe przepisy

Do tej pory upadłość mogły ogłaszać tylko przedsiębiorcy. Teraz jest inaczej. Właśnie weszła w życie nowelizacja ustawy prawo upadłościowe i naprawcze więcej