Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
data:
16.04.2010 r.
Wulkaniczny pył nie przekreśla praw pasażerów
Każda, nawet tania linia lotnicza w UE, powinna zwrócić pieniądze za bilet w przypadku anulowania lotu z powodu pyłów wulkanicznych, lub, jeśli pasażer się zgodzi, zaoferować mu inny lot w alternatywnym terminie – przypomniała dziś Komisja Europejska.
– Unijne prawa pasażerów stosują się do wszystkich europejskich linii lotniczych,
więcej
data:
16.04.2010 r.
…niebezpieczne wózki
Trzy modele wózków dla dzieci mogą stwarzać zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia maluchów.
W najnowszym teście amerykański magazyn konsumencki „Consumer Reports” wykrył, że trzy wózki mogą stwarzać zagrożenie dla zdrowia i życia dzieci. Chodzi o spacerowe wózki: Valco Baby Tri-Mode, a także Tike Tech City X3 all-terrain
więcej
data:
08.04.2010 r.
…toksyczne kombinezony
Kombinezony dla dzieci sprzedawane w hipermarketach Real zawierały szkodliwy kadm.
Badania laboratoryjne przeciwdeszczowego kombinezonu składającego się z kurtki z suwakiem i spodni na szelkach Unitech (patrz zdjęcie) ujawniły w nim zawartość kadmu – informują przedstawiciele sieci Real. Użytkowanie tych ubrań może wywoływać podrażnienia skóry oraz szkodliwie działać na drogi oddechowe.
więcej
data:
07.04.2010 r.
Śmieciowe jedzenie jak narkotyk
Od wysokokalorycznej, lecz posiadającej niskie właściwości odżywcze, taniej żywności, tzw. junk food (z ang. śmieciowe jedzenie), można się uzależnić tak samo, jak od nikotyny i kokainy.
Powodem takiego uzależnienia jest fakt, że zarówno osoby nałogowo zajadające się żywnością, konsumowaną nie tyle dla zaspokojenia poczucia głodu, co dla przyjemności,
więcej
data:
06.04.2010 r.
Grube ciasto dla szczupłej sylwetki?
Pizza na grubym cieście jest mniej kaloryczna od tej na cieście cienkim.
Która pizza jest zdrowsza: na cienkim czy na grubym cieście? Australijski magazyn konsumencki „Choice” obalił powszechnie obowiązujący mit na temat wartości odżywczej pizzy. Z badań prawie 300 różnych rodzajów pizzy wynika, że to wcale nie pizza
więcej
data:
31.03.2010 r.
Jak ubierają się Polki?
Czego dowiemy się, gdy zajrzymy do szaf Polek? Na przykład tego, że wbrew powszechnemu przekonaniu o tym, że ubierają się zachowawczo, wiele z nich na co dzień wybiera sportową elegancję, lecz tylko co dziesiąta podąża za najnowszymi trendami.
Wnioski z badania, przeprowadzonego na zlecenie Woolite przez MillwardBrown SMG/KRC, na pierwszy rzut oka wydają się
więcej
data:
28.03.2010 r.
Oferta (nie)specjalna
Oferty wycieczek z reklam biur podróży zamieszczanych w gazetach nie zawsze są prawdziwe – wynika z badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii.
Połowa ofert turystycznych z reklam nie była dostępna za podaną w reklamie cenę. Okazywało się, że trzeba by za nie zapłacić od 9 do 86 funtów więcej od osoby. Wycieczka z reklamy często w rzeczywistości
więcej
data:
25.03.2010 r.
…trujące kubki
Kubki sprzedawane między innymi w sieci hipermarketów Carrefour zawierają trujące metale ciężkie – to wynik badań wykonanych przez Inspekcję Sanitarną.
Podczas rutynowej kontroli poznański Sanepid wykrył na zewnętrznym zdobieniu kubków przekroczony poziom szkodliwego kadmu i ołowiu. Zwiększona ilość tych pierwiastków
więcej
data:
22.03.2010 r.
Europejski Szczyt Konsumencki
Usługi, internet, opłaty bankowe, wypożyczalnie samochodów, zielona energia i transport miejski – to obecnie gorące tematy dotyczące spraw konsumentów. W zeszłym tygodniu w Brukseli dyskutowali o nich przedstawiciele organizacji konsumenckich, przemysłu oraz świata polityki.
W dniach 18-19 marca 2010 r. w Brukseli odbył się Europejski
więcej
data:
10.03.2010 r.
Nieuczciwa reklama
Bank PKO BP swoją reklamą wprowadzał konsumentów w błąd – uznał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W czasie kampanii reklamującej lokatę terminową bank informował, że „Max Lokata” jest oprocentowana w wysokości 6% w skali dwunastu miesięcy. Okres ten liczony był jednak nie od momentu podpisania umowy, ale od wyznaczonego przez
więcej