Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
data:
30.11.2012 r.
Niemcy będą chronieni przed olejami mineralnymi z żywności
Federalne Ministerstwo Ochrony Konsumentów zareagowało na test kalendarzy adwentowych Fundacji Warentest. Mają powstać przepisy chroniące konsumentów przed olejami mineralnymi z żywności.
Przypomnijmy, partnerska organizacja Fundacji Pro-Test z Niemiec, przeprowadziła przed adwentem test 24 kalendarzy adwentowych dla dzieci. Wszystkie zawierały szkodliwe
więcej
data:
29.11.2012 r.
Szkodliwe świąteczne czekoladki
Czekoladki z kalendarzy adwentowych dla dzieci zawierają szkodliwe oleje mineralne – wynika z testu niemieckiej Fundacji Warentest. Dziewięć z 24 przebadanych kalendarzy zawiera szczególnie niebezpieczne związki – aromatyczne oleje mineralne, które są podejrzewane o powodowanie raka. Do czekolady przedostały się prawdopodobnie z kartonowych opakowań.
Partnerska
więcej
data:
27.11.2012 r.
…niebezpieczny jeździk dla dzieci
Jeździk dla małych dzieci Step2 X-Rider jest niebezpieczny – kiedy dziecko przechyli się do przodu, jeździk może się przewrócić, a maluch spaść na głowę.
Producent jeździka w kształcie skuteru, Step2 X-Rider otrzymał cztery zgłoszenia od amerykańskich konsumentów, których dzieci spadły z zabawki. Kiedy dzieci wychyliły się do przodu
więcej
data:
22.11.2012 r.
…rolety niebezpieczne dla dzieci
Rolety firmy Karwel są niebezpieczne – ich łańcuszek może stać się przyczyną uduszenia.
Przy łańcuszku rolet wewnętrznych (ściennych, mini) firmy Karwel brakuje zabezpieczenia, które chroniłoby przed przypadkowym zaciągnięciem pętli i zaplątaniem się w nią. Jest to szczególnie niebezpieczne dla małych dzieci, które bardzo łatwo
więcej
data:
20.11.2012 r.
…wady w Toyotach
Jesteś właścicielem Toyoty? Niektóre jej modele mogą mieć wady, a nawet być niebezpieczne.
W części samochodów marki Toyota może dojść do powstania luzu połączenia wału końcowego z przekładnią kierowniczą w układzie kierowniczym z elektrycznym wspomaganiem. Przy częstym obciążaniu kierownicy w położeniu skrajnym, przy niskiej prędkości
więcej
data:
17.11.2012 r.
Lidl wprowadzał w błąd
Reklamy Lidla wprowadzały konsumentów w błąd. UOKiK nakazał sieci dyskontów zapłacić blisko 2 mln zł kary.
Na początku tego roku w radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na bilbordach pojawiły się reklamy, w których Lidl powoływał się na wyniki kontroli produktów oferowanych pod marką własną marką,
więcej
data:
12.11.2012 r.
Grejpfrut nie zawsze zdrowy
Że grejpfrut jest idealnym składnikiem zdrowej diety, że pomaga schudnąć i że jest przy tym smaczny – to wiadomo nie od dzisiaj. Ale okazuje się, że nie zawsze jest wskazany.
Zjedzenie grejpfruta lub wypicie soku z niego może przysporzyć nam problemów, jeśli jednocześnie zażywamy niektóre leki. W soku owocu znajduje się bowiem związek, który
więcej
data:
05.11.2012 r.
Numer jeden
Fundacja Pro-Test zmieniła swoje logo. Prosta forma i jedynka symbolizująca najlepsze produkty to główne zmiany.
Duży czerwony prostokąt, mniejszy – czarny z nazwą „Pro-Test” i duża jedynka – to nowy logotyp Fundacji Pro-Test.
Numer jeden w teście – takich produktów życzymy sobie wszyscy. Jedynka w naszym logotypie
więcej
data:
03.11.2012 r.
Reklama wprost do mózgów
Podczas kupowania kierujemy się marką w większym stopniu, niż nam się wydaje.
To, jak istotna jest dla konsumentów marka, udowodniły badania neurologa Reada Montague’a z Baylor College of Medicine. Studiując wyniki sondaży prowadzonych wśród konsumentów Coca-Coli i Pepsi spostrzegł on ciekawe zjawisko. Otóż kiedy ankietowani próbowali
więcej
data:
09.10.2012 r.
Powrót do drewnianych łyżek
Plastikowe łyżki do mieszania mogą wydzielać szkodliwe substancje.
Podczas mieszania gotujących się potraw z plastikowych łyżek mogą wydzielać się toksyczne związki chemiczne, takie jak melamina czy formaldehyd – wynika z badań austriackiej organizacji konsumenckiej VKI. Podobne wyniki badań austriaccy eksperci otrzymali po przetestowaniu łopatek do mieszania.
więcej