Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
data: 04.12.2012 r. Akcja supermarketów
 Akcja supermarketów W walce przeciw cenom jo-jo

Supermarkety w Wielkiej Brytanii wspólnie postanowiły, że ich przedświąteczne promocje będą… uczciwe.

 

Brytyjski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Office of Fair Trading, OFT) uznał, że supermarkety stosują tzw. ceny jo-jo, czyli specjalnie je podwyższają, aby później obniżyć i oferować towar w promocji.

 

Teraz osiem sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii wspólnie podjęło akcję, w której chcą zastosować się do zasad uczciwej promocji, opracowanych przez OFT. Wśród ochotników znalazły się: Tesco, Sainsbury's, Morrisons, Waitrose, Marks and Spencer, Aldi, Co-op i Lidl.

 

Jeden z nieuczciwych sposobów promocji stosowanych przez sklepy wygląda – według OFT – tak: Okres, w którym dany produkt jest oferowany w „promocyjnej” cenie, trwa znacznie dłużej niż okres, w którym miał on poprzednią, wyższą cenę. W ten sposób cena „promocyjna” staje się w rzeczywistości tą zwykłą.

 

A oto, jakie jeszcze triki stosują supermarkety:

 

  • Sklep najpierw na krótko podwyższa cenę danego towaru tylko w kilku swoich placówkach, żeby później ją obniżyć w całej sieci i nazwać „promocyjną”. To tzw. ceny jo-jo.
  • Ten sam towar jest sprzedawany w sklepie A danej sieci w wyższej cenie niż w sklepie B, aby następnie można było informować klientów: „przedtem cena wynosiła x zł, a teraz – y zł”. Tymczasem w sklepie B towar nigdy nie był oferowany w wyższej cenie.
  • Ogłaszanie obniżki ceny bez wspominania, że zmniejszyła się nie tylko cena, ale i… pojemność produktu.
  • „Kup jeden produkt, a drugi dostaniesz gratis” – dowiaduje się klient, podczas gdy ten sam produkt może kupić taniej w większym opakowaniu.

 

Szef OFT Clive Maxwell stwierdził, że akcja przeciw cenom jo-jo jest szczególnie ważna w okresie, kiedy konsumenci są zmuszeni zaciskać pasa. Pojawiły się jednak i głosy sceptyków, którzy twierdzą, że akcja niewiele zmieni, gdyż jest dobrowolna. 

data: 30.11.2012 r. Po teście kalendarzy adwentowych
 Po teście kalendarzy adwentowych Niemcy będą chronieni przed olejami mineralnymi z żywności Federalne Ministerstwo Ochrony Konsumentów zareagowało na test kalendarzy adwentowych Fundacji Warentest. Mają powstać przepisy chroniące konsumentów przed olejami mineralnymi z żywności.   Przypomnijmy, partnerska organizacja Fundacji Pro-Test z Niemiec, przeprowadziła przed adwentem test 24 kalendarzy adwentowych dla dzieci. Wszystkie zawierały szkodliwe więcej
data: 29.11.2012 r. Test kalendarzy adwentowych
 Test kalendarzy adwentowych Szkodliwe świąteczne czekoladki Czekoladki z kalendarzy adwentowych dla dzieci zawierają szkodliwe oleje mineralne – wynika z testu niemieckiej Fundacji Warentest. Dziewięć z 24 przebadanych kalendarzy zawiera szczególnie niebezpieczne związki – aromatyczne oleje mineralne, które są podejrzewane o powodowanie raka. Do czekolady przedostały się prawdopodobnie z kartonowych opakowań.   Partnerska więcej
data: 27.11.2012 r. Uwaga na…
 Uwaga na… …niebezpieczny jeździk dla dzieci Jeździk dla małych dzieci Step2 X-Rider jest niebezpieczny – kiedy dziecko przechyli się do przodu, jeździk może się przewrócić, a maluch spaść na głowę.   Producent jeździka w kształcie skuteru, Step2 X-Rider otrzymał cztery zgłoszenia od amerykańskich konsumentów, których dzieci spadły z zabawki. Kiedy dzieci wychyliły się do przodu więcej
data: 22.11.2012 r. Uwaga na…
 Uwaga na… …rolety niebezpieczne dla dzieci Rolety firmy Karwel są niebezpieczne – ich łańcuszek może stać się przyczyną uduszenia.   Przy łańcuszku rolet wewnętrznych (ściennych, mini) firmy Karwel brakuje zabezpieczenia, które chroniłoby przed przypadkowym zaciągnięciem pętli i zaplątaniem się w nią. Jest to szczególnie niebezpieczne dla małych dzieci, które bardzo łatwo więcej
data: 20.11.2012 r. Uwaga na…
 Uwaga na… …wady w Toyotach Jesteś właścicielem Toyoty? Niektóre jej modele mogą mieć wady, a nawet być niebezpieczne.   W części samochodów marki Toyota może dojść do powstania luzu połączenia wału końcowego z przekładnią kierowniczą w układzie kierowniczym z elektrycznym wspomaganiem. Przy częstym obciążaniu kierownicy w położeniu skrajnym, przy niskiej prędkości więcej
data: 17.11.2012 r. Nierzetelna reklama
 Nierzetelna reklama Lidl wprowadzał w błąd Reklamy Lidla wprowadzały konsumentów w błąd. UOKiK nakazał sieci dyskontów zapłacić blisko 2 mln zł kary.   Na początku tego roku w radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na bilbordach pojawiły się reklamy, w których Lidl powoływał się na wyniki kontroli produktów oferowanych pod marką własną marką, więcej
data: 12.11.2012 r. Zdrowie
 Zdrowie Grejpfrut nie zawsze zdrowy Że grejpfrut jest idealnym składnikiem zdrowej diety, że pomaga schudnąć i że jest przy tym smaczny – to wiadomo nie od dzisiaj. Ale okazuje się, że nie zawsze jest wskazany.   Zjedzenie grejpfruta lub wypicie soku z niego może przysporzyć nam problemów, jeśli jednocześnie zażywamy niektóre leki. W soku owocu znajduje się bowiem związek, który więcej
data: 05.11.2012 r. Nowe logo Pro-Testu
 Nowe logo Pro-Testu Numer jeden Fundacja Pro-Test zmieniła swoje logo. Prosta forma i jedynka symbolizująca najlepsze produkty to główne zmiany.   Duży czerwony prostokąt, mniejszy – czarny z nazwą „Pro-Test” i duża jedynka – to nowy logotyp Fundacji Pro-Test.   Numer jeden w teście – takich produktów życzymy sobie wszyscy. Jedynka w naszym logotypie więcej
data: 03.11.2012 r. Neuromarketing
 Neuromarketing Reklama wprost do mózgów Podczas kupowania kierujemy się marką w większym stopniu, niż nam się wydaje. To, jak istotna jest dla konsumentów marka, udowodniły badania neurologa Reada Montague’a z Baylor College of Medicine. Studiując wyniki sondaży prowadzonych wśród konsumentów Coca-Coli i Pepsi spostrzegł on ciekawe zjawisko. Otóż kiedy ankietowani próbowali więcej