Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
data: 10.01.2013 r. Nieuczciwa reklama
 Nieuczciwa reklama 1,3 mln zł kary dla SKOK-u Stefczyka

Kampania reklamowa SKOK-u im. F. Stefczyka w Gdyni wprowadzała konsumentów w błąd – uznał UOKiK i nałożył na przedsiębiorcę ponad 1,3 mln zł kary.

 

„Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale”, „0 zł za przelewy w oddziale” – ogłaszał w reklamach SKOK w Gdyni. Reklamy pojawiały się w telewizji, radiu, prasie, internecie, ponadto w formie ulotek i smsów i e-maili od 1 czerwca do 31 sierpnia 2012 r. Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, reklamy wprowadzały konsumentów w błąd.

 

Według UOKiK-u na podstawie powyższych haseł konsumenci mogli odnieść wrażenie, że będą mogli za darmo dokonywać przelewów, gdy założą konto. Jak się okazało, w rzeczywistości nowy członek mógł wykonywać darmowe przelewy tylko do końca sierpnia, czyli w czasie obowiązywania promocji. W opinii Urzędu, gdyby konsumenci mieli rzetelne informacje o okresie obowiązywania oferty, mogliby nie skorzystać z usług SKOK im. F. Stefczyka.

 

Zgodnie z prawem przedsiębiorcom nie wolno podejmować działań wprowadzających konsumentów w błąd. W rezultacie takich praktyk konsumenci mogą zdecydować się na zakup towaru lub usługi, których w normalnej sytuacji by nie kupili.

 

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów UOKiK nałożył na SKOK im. F. Stefczyka w Gdyni karę 1 300 862 zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przysługuje od niej odwołanie do sądu. 

data: 12.01.2013 r. Odżywianie
 Odżywianie Za dużo mleka szkodzi? Mleko, choć potrzebne w diecie dzieci, też można przedawkować. Ile szklanek dziennie nie przekraczać?   Czy dzieci mogą przedawkować mleko? Być może. Przynajmniej na to wskazują badania uczonych z Toronto, które przytacza Amerykańska Akademia Pediatrii. Naukowcy doszli do wniosku, że podczas gdy do budowy mocnych kości dzieci potrzebują odpowiedniej dawki więcej
data: 05.01.2013 r. Uwaga na…
 Uwaga na… …hamulce w Kia Picanto Właścicieli samochodów Kia Picanto, którzy będą chcieli zwolnić hamulec ręczny, może spotkać przykra niespodzianka. Hamulec nie zawsze zwalnia się całkowicie.   Jak poinformowała Kia Motors Polska Sp. z o.o., niektóre samochody Kia Picanto, wyprodukowane na Słowacji (od początku okresu produkcji do 29 marca 2012 r.), mogą stwarzać zagrożenie więcej
data: 04.01.2013 r. Nieruchomości
 Nieruchomości Metrohouse i Bracia Strzelczyk ukarani Zobowiązywanie konsumentów do zapłaty pełnej prowizji nawet wtedy, gdy sprzedaż nieruchomości odbywała się bez udziału pośrednika – to jedna z praktyk Metrohouse & Partnerzy oraz Braci Strzelczyk zakwestionowanych przez Prezes UOKiK. Na przedsiębiorców nałożono kary pieniężne w łącznej wysokości blisko 90 tys. zł   Klienci pośredników więcej
data: 02.01.2013 r. Praca
 Praca Nie dla nadgodzin Dodatkowe godziny w pracy mogą co prawda zasilić nasz portfel, ale niestety mają też zgubny wpływ na nasze zdrowie.   Badania naukowe wykazały, że nadgodziny mogą zwiększyć ryzyko wypadku w pracy lub chorób zawodowych. I to niezależnie od rodzaju wykonywanej pracy. Ryzyko to wzrasta u pracusiów aż o 61% w stosunku do osób pracujących zwykłą więcej
data: 13.12.2012 r. Uwaga na…
 Uwaga na… …niebezpieczny wózek Baby Jogger City Versa Wózek dla dzieci Baby Jogger City Versa może być niebezpieczny dla dzieci. Z powodu wady stelażu dziecko może z niego wypaść.   Jak poinformował producent wózka spacerowego Baby Jogger City Versa, wózki te, wyprodukowane między 15 maja a 20 sierpnia 2012 roku, mają wadę stelażu. Ponieważ nie rozkłada się on we właściwy sposób, więcej
data: 12.12.2012 r. Chodzenie
 Chodzenie Spacerkiem po zdrowie Czy chodzenie to wystarczająca forma wysiłku, aby nasze serce pozostało długo zdrowe?   Zwykłe chodzenie chroni nas przed chorobami serca w takim samym stopniu, jak bardziej dynamiczne formy wysiłku fizycznego, na przykład bieganie czy gra w tenisa. Badanie, w którym grupa kobiet chodziła przez dwie i pół godziny dziennie, pokazało, że ich serca chronione więcej
data: 04.12.2012 r. Akcja supermarketów
 Akcja supermarketów W walce przeciw cenom jo-jo Supermarkety w Wielkiej Brytanii wspólnie postanowiły, że ich przedświąteczne promocje będą… uczciwe.   Brytyjski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Office of Fair Trading, OFT) uznał, że supermarkety stosują tzw. ceny jo-jo, czyli specjalnie je podwyższają, aby później obniżyć i oferować towar w promocji.   Teraz osiem więcej
data: 30.11.2012 r. Po teście kalendarzy adwentowych
 Po teście kalendarzy adwentowych Niemcy będą chronieni przed olejami mineralnymi z żywności Federalne Ministerstwo Ochrony Konsumentów zareagowało na test kalendarzy adwentowych Fundacji Warentest. Mają powstać przepisy chroniące konsumentów przed olejami mineralnymi z żywności.   Przypomnijmy, partnerska organizacja Fundacji Pro-Test z Niemiec, przeprowadziła przed adwentem test 24 kalendarzy adwentowych dla dzieci. Wszystkie zawierały szkodliwe więcej
data: 29.11.2012 r. Test kalendarzy adwentowych
 Test kalendarzy adwentowych Szkodliwe świąteczne czekoladki Czekoladki z kalendarzy adwentowych dla dzieci zawierają szkodliwe oleje mineralne – wynika z testu niemieckiej Fundacji Warentest. Dziewięć z 24 przebadanych kalendarzy zawiera szczególnie niebezpieczne związki – aromatyczne oleje mineralne, które są podejrzewane o powodowanie raka. Do czekolady przedostały się prawdopodobnie z kartonowych opakowań.   Partnerska więcej