Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
data: 25.09.2009 r. Dieta
 Dieta Tłusto i słodko od najmłodszych lat

McDonald’s, Burger King i KFC wciąż adresują swoje reklamy do dzieci. Dodajmy, że chodzi o reklamy żywności zbyt tłustej, zbyt słodkiej i zbyt słonej.

 

Mimo że wiele mówi się o niezdrowej diecie najmłodszych konsumentów i szerzącej się w związku z nią plagą otyłości, sieci fast foodów wciąż serwują niezdrowe dania przeznaczone właśnie dla dzieci – wynika z najnowszego międzynarodowego raportu Consumers International (CI).

 

Tłuszcz, cukier i sól w zbyt dużych ilościach – to główni winowajcy. Za ich przyczyną dania z popularnych sieci fast foodów przeznaczone dla dzieci stanowią zbyt duży procent ich dziennego zapotrzebowania na składniki odżywcze. Często taki posiłek pokrywa ponad 50% dziennego zapotrzebowania. W przypadku młodszych dzieci, w wieku od czterech do sześciu lat, jeden posiłek w McDonaldzie czy Burger Kingu może natomiast pokryć aż 70% ich dziennego zapotrzebowania na składniki odżywcze – alarmują eksperci.

 

Autorzy raportu zwracają uwagę na fakt, iż sieci fast foodów kuszą swoich najmłodszych klientów zabawkami dodawanymi do kupowanych dań czy organizowanymi przyjęciami urodzinowymi z atrakcjami dla maluchów.

 

Żadna z sieci barów nie zaprzestała też dołączania do dziecinnych zestawów słodkich gazowanych napojów, mimo że polityka Coca-Coli i Pepsi zabrania kierowania reklam do dzieci poniżej 12. roku życia.

 

Raport przytacza także przykłady ofert dla nastolatków – często te same, które są przeznaczone dla dorosłych. To sprawia, że porcje te zawierają więcej tłuszczu, cukru i soli niż dania dla dzieci. 

data: 02.10.2009 r. Nawigacja
 Nawigacja Co do dwóch metrów Margines błędu dla systemu GPS zmniejszy się z około dziesięciu do dwóch metrów. A to za sprawą europejskiego systemu wspomagania satelitarnego (EGNOS, z ang. European Geostationary Navigation Overlay Service), który ma za zadanie zwiększyć dokładność sygnałów wykorzystywanych do nawigacji satelitarnej w Europie.   EGNOS powstał z inicjatywy więcej
data: 23.09.2009 r. Banki
 Banki Nieuczciwe banki BZ WBK i Santander Consumer Bank – te dwa banki nie udzielają konsumentom rzetelnych informacji o swojej ofercie – uznał UOKiK. BZ WBK, zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wprowadzał konsumentów w błąd odnośnie swojej oferty Konto24 prestiż. Urząd zakwestionował informacje zamieszczane w ulotkach reklamowych i na oficjalnej stronie więcej
data: 21.09.2009 r. Zdrowie
 Zdrowie Trujące liście w rukoli – Konsument znalazł trującą roślinę o nazwie starzec (Senecio) w opakowaniu rukoli, którą kupił w supermarkecie sieci Plus w Niemczech – poinformowały niedawno niemieckie media. Starzec może być przyczyną śmiertelnego uszkodzenia wątroby. Jego liście do złudzenia przypominają liście jadalnej rukoli.   Niecodzienne znalezisko niemieckiego konsumenta więcej
data: 18.09.2009 r. Bakterie pod prysznicem
 Bakterie pod prysznicem Zdrowie Codzienny prysznic oznacza, że na twarz spada nam deszcz mikroorganizmów, z których część może być groźna dla zdrowia. O wynikach najnowszych badań informuje ostatni numer „Proceedings of the National Academy of Science”.

Naukowcy z amerykańskiego University of Colorado w Boulder sięgnęli ostatnio po nowoczesne metody badawcze i przeanalizowali więcej
data: 04.09.2009 r. UE inwestuje w tworzenie niezależnych konsumenckich czasopism w sześciu krajach, w tym w Polsce
 UE inwestuje w tworzenie niezależnych konsumenckich czasopism w sześciu krajach, w tym w Polsce Niezależne testy w Polsce Wczoraj w Brukseli opublikowano ostateczne rezultaty trwającego trzy lata projektu UE współfinansowanego przez Komisję Europejską, dotyczącego niezależnych porównawczych testów produktów. Organizacje i czasopisma konsumenckie w Polsce, na Cyprze, w Czechach, Rumunii, Słowenii i na Węgrzech otrzymały wsparcie merytoryczne i finansowe. Polskę w projekcie reprezentowała więcej
data: 30.08.2009 r. Witamy na naszej nowej stronie!
 Witamy na naszej nowej stronie! Nowa strona ″Świat Konsumenta″ to od teraz PRO-TEST. Przez dziewięć lat istnienia nasz magazyn przechodził kolejne zmiany. Cały czas staramy się go ulepszać. Teraz zmieniliśmy tytuł, zmienił się też wydawca. Jest nim dziś Fundacja PRO-TEST. Nie zmienia się tylko jedno: niezależne testy, które publikujemy od lat i ludzie, którzy tworzą magazyn. więcej