Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
data:
31.03.2010 r.
Jak ubierają się Polki?
Czego dowiemy się, gdy zajrzymy do szaf Polek? Na przykład tego, że wbrew powszechnemu przekonaniu o tym, że ubierają się zachowawczo, wiele z nich na co dzień wybiera sportową elegancję, lecz tylko co dziesiąta podąża za najnowszymi trendami.
Wnioski z badania, przeprowadzonego na zlecenie Woolite przez MillwardBrown SMG/KRC, na pierwszy rzut oka wydają się
więcej
data:
28.03.2010 r.
Oferta (nie)specjalna
Oferty wycieczek z reklam biur podróży zamieszczanych w gazetach nie zawsze są prawdziwe – wynika z badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii.
Połowa ofert turystycznych z reklam nie była dostępna za podaną w reklamie cenę. Okazywało się, że trzeba by za nie zapłacić od 9 do 86 funtów więcej od osoby. Wycieczka z reklamy często w rzeczywistości
więcej
data:
25.03.2010 r.
…trujące kubki
Kubki sprzedawane między innymi w sieci hipermarketów Carrefour zawierają trujące metale ciężkie – to wynik badań wykonanych przez Inspekcję Sanitarną.
Podczas rutynowej kontroli poznański Sanepid wykrył na zewnętrznym zdobieniu kubków przekroczony poziom szkodliwego kadmu i ołowiu. Zwiększona ilość tych pierwiastków
więcej
data:
22.03.2010 r.
Europejski Szczyt Konsumencki
Usługi, internet, opłaty bankowe, wypożyczalnie samochodów, zielona energia i transport miejski – to obecnie gorące tematy dotyczące spraw konsumentów. W zeszłym tygodniu w Brukseli dyskutowali o nich przedstawiciele organizacji konsumenckich, przemysłu oraz świata polityki.
W dniach 18-19 marca 2010 r. w Brukseli odbył się Europejski
więcej
data:
10.03.2010 r.
Nieuczciwa reklama
Bank PKO BP swoją reklamą wprowadzał konsumentów w błąd – uznał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W czasie kampanii reklamującej lokatę terminową bank informował, że „Max Lokata” jest oprocentowana w wysokości 6% w skali dwunastu miesięcy. Okres ten liczony był jednak nie od momentu podpisania umowy, ale od wyznaczonego przez
więcej
data:
10.03.2010 r.
Zabójcza sól
Współpraca z przemysłem spożywczym na rzecz ograniczenia spożycia soli mogłaby zapobiec setkom tysięcy zawałów i udarów oraz znacznie obniżyć koszty leczenia.
Spożywanie zbyt dużych ilości soli jest jedną z głównych przyczyn wysokiego ciśnienia, na którego leczenie przeznacza się rocznie w USA ponad 73 mld dolarów.
więcej
data:
05.03.2010 r.
Niebezpieczne bazy do fotelików Maxi Cosi
Bazy do fotelików samochodowych Maxi Cosi FamilyFix mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa dziecka podczas wypadku.
Jak się dowiedziała Fundacja Pro-Test od swoich zachodnich partnerów, niektóre bazy Maxi Cosi FamilyFix wyprodukowane przed 3. marca 2010 r. mają wadę, która sprawi, że w razie wypadku baza prawdopodobnie
więcej
data:
04.03.2010 r.
…pasy (nie)bezpieczeństwa
Pasy bezpieczeństwa w samochodach Kia Venga mogą ulec uszkodzeniu i nie ochronić nas podczas wypadku – ostrzegają eksperci Euro NCAP.
Podczas przeprowadzania testów zderzeniowych pas bezpieczeństwa kierowcy uległ przecięciu w kontakcie z prowadnicami fotela pod wpływem obciążenia manekinem w czasie zderzenia czołowego.
Euro NCAP radzi wszystkim
więcej
data:
28.02.2010 r.
Sposób na hałaśliwych sąsiadów
Dźwiękoodporne płytki z lateksu mogą okazać się zbawieniem dla mieszkańców bloków, którzy są już zmęczeni hałasami dochodzącymi zza cienkich ścian, z mieszkań sąsiadów.
Luksus mieszkania w ciszy dostępny jest dla niewielu. Zwłaszcza gdy mieszka się w bloku. Jak zniwelować hałas zza ściany? Być może cisza zapanuje w mieszkaniu
więcej
data:
19.02.2010 r.
Unikasz nowości? Możesz mieć depresję
Zły nastrój dodaje uroku rzeczom, które znamy. Z kolei poczucie szczęścia zwiększa atrakcyjność nowości.
To wyniki badań międzynarodowego zespołu psychologów, o których informuje czasopismo „Psychological Science”.
Fakt, że ludzie preferują znajome bodźce został opisany 100 lat temu przez brytyjskiego psychologa
więcej