Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
data: 30.01.2010 r. Zachowania konsumentów
 Zachowania konsumentów Napiwek za makijaż

Odrobina szminki lub pudru na twarzy zwiększa przebojowość i pewność siebie. Teraz okazało się, że zwiększa także… otrzymywane napiwki.

 

Okazuje się, że kelnerki stosujące dobry makijaż częściej otrzymują od gości napiwki. Co więcej, napiwki te są o 25% większe niż sumy przekazywane koleżankom, które się nie malują. Takie wnioski płyną z analizy przeprowadzonej przez francuskich specjalistów z Uniwersytetów De Bretagne Sud i De Maine.

 

Szminkę, puder i maskarę można stosować więc w strategicznym celu: – Makijaż może pomóc kobietom wynegocjować lepsze warunki pracy i uzyskiwać wyższe zarobki. Ta zasada obowiązuje także w gastronomii – mówi Mo Mokhtar, dyrektor zarządzający Pasiony Group, angielskiej firmy konsultingowej specjalizującej się w branży gastronomicznej.

 

Badania wykazały jednak, że makijaż motywuje do większych napiwków wyłącznie mężczyzn. Kobiety, jeżeli w ogóle, oferują ładnie pomalowanym kelnerkom mniejsze napiwki.

 

Naukowcy potwierdzili, że kwestia stosowania makijażu lub jego brak miała wpływ na wszystkie kobiety pracujące w lokalach gastronomicznych i uczestniczące w badaniu. Mężczyźni przekazują kelnerkom z odpowiednim makijażem większe napiwki, ponieważ wydają się one bardziej pociągające, a kosmetyki sprawiają, że twarz uzyskuje bardziej niewinny wizerunek. Odpowiedni makijaż oczu lub ust sprawia między innymi, że oblicze uzyskuje proporcje typowe dla twarzy dziecka. Wizerunek kobiety staje się tym samym bardziej wrażliwy. Należy jednak pamiętać, że – przykładowo – optyczne powiększenie ust za pomocą makijażu jest także przejawem erotycznego komunikatu. – Determinuje on określone zachowania ze strony mężczyzn, którzy czują się w obowiązku podkreślić swoją męskość, chociażby poprzez zaoferowanie większego napiwku – stwierdza Mokhtar.

 

Badania wykazały więc, że bardziej atrakcyjne wizualnie kelnerki zarabiają na napiwkach więcej. Wcześniejsze analizy potwierdziły także, iż kobiety stosujące makijaż uznawane są w społecznych odczuciach za lepiej zorganizowane, bardziej zadbane i kobiece, pewniejsze siebie, a przez to bardziej interesujące i cieszące się większym zainteresowaniem. 

data: 10.03.2010 r. Banki
 Banki Nieuczciwa reklama Bank PKO BP swoją reklamą wprowadzał konsumentów w błąd – uznał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.   W czasie kampanii reklamującej lokatę terminową bank informował, że „Max Lokata” jest oprocentowana w wysokości 6% w skali dwunastu miesięcy. Okres ten liczony był jednak nie od momentu podpisania umowy, ale od wyznaczonego przez więcej
data: 10.03.2010 r. Dieta
 Dieta Zabójcza sól Współpraca z przemysłem spożywczym na rzecz ograniczenia spożycia soli mogłaby zapobiec setkom tysięcy zawałów i udarów oraz znacznie obniżyć koszty leczenia.   Spożywanie zbyt dużych ilości soli jest jedną z głównych przyczyn wysokiego ciśnienia, na którego leczenie przeznacza się rocznie w USA ponad 73 mld dolarów. więcej
data: 05.03.2010 r. Uwaga na...
 Uwaga na... Niebezpieczne bazy do fotelików Maxi Cosi Bazy do fotelików samochodowych Maxi Cosi FamilyFix mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa dziecka podczas wypadku.   Jak się dowiedziała Fundacja Pro-Test od swoich zachodnich partnerów, niektóre bazy Maxi Cosi FamilyFix wyprodukowane przed 3. marca 2010 r. mają wadę, która sprawi, że w razie wypadku baza prawdopodobnie więcej
data: 04.03.2010 r. Uwaga na...
 Uwaga na... …pasy (nie)bezpieczeństwa Pasy bezpieczeństwa w samochodach Kia Venga mogą ulec uszkodzeniu i nie ochronić nas podczas wypadku – ostrzegają eksperci Euro NCAP.   Podczas przeprowadzania testów zderzeniowych pas bezpieczeństwa kierowcy uległ przecięciu w kontakcie z prowadnicami fotela pod wpływem obciążenia manekinem w czasie zderzenia czołowego.   Euro NCAP radzi wszystkim więcej
data: 28.02.2010 r. Wynalazki
 Wynalazki Sposób na hałaśliwych sąsiadów Dźwiękoodporne płytki z lateksu mogą okazać się zbawieniem dla mieszkańców bloków, którzy są już zmęczeni hałasami dochodzącymi zza cienkich ścian, z mieszkań sąsiadów.   Luksus mieszkania w ciszy dostępny jest dla niewielu. Zwłaszcza gdy mieszka się w bloku. Jak zniwelować hałas zza ściany? Być może cisza zapanuje w mieszkaniu więcej
data: 19.02.2010 r. Psychologia
 Psychologia Unikasz nowości? Możesz mieć depresję Zły nastrój dodaje uroku rzeczom, które znamy. Z kolei poczucie szczęścia zwiększa atrakcyjność nowości.   To wyniki badań międzynarodowego zespołu psychologów, o których informuje czasopismo „Psychological Science”.   Fakt, że ludzie preferują znajome bodźce został opisany 100 lat temu przez brytyjskiego psychologa więcej
data: 17.02.2010 r. Żywność
 Żywność Aromat na schudnięcie Pokarm syci nas tym bardziej, im bardziej złożony jest jego aromat – nawet, jeśli nasze nosy nie są w stanie tego rozpoznać. Odkrycie to może pomóc w opracowaniu nowych produktów dla osób walczących ze zbędnymi kilogramami – informuje „New Scientist”.   Wpływ różnych zapachów na odczucie sytości badała ostatnio więcej
data: 04.02.2010 r. Żywność GMO
 Żywność GMO Twardy jak pomidor? Hinduscy uczeni stworzyli pomidory, które zachowują świeżość znacznie dłużej niż pomidory tradycyjne. Na razie wynalazek nie trafi jednak do polskich sklepów.   Mimo że badania nad modyfikowaniem genetycznym pomidorów prowadzone są od lat, dotychczas nie udało się stworzyć pomidora, w którym przedłużono by świeżość więcej
data: 02.02.2010 r. Uwaga na…
 Uwaga na… …wadliwe Toyoty Taka sytuacja może pojawiać się w najgorszych snach: mocno wciskasz pedał gazu, zdejmujesz z niego nogę, a samochód nie zwalnia – pedał się blokuje. Okazuje się, że to może zdarzyć się w rzeczywistości właścicielom Toyoty, Citroena C1 i Peugeota 107.   Toyota rozpoczęła w Stanach Zjednoczonych i niektórych krajach Europy bezpłatne akcje więcej