Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
data: 30.01.2010 r. Zachowania konsumentów
 Zachowania konsumentów Napiwek za makijaż

Odrobina szminki lub pudru na twarzy zwiększa przebojowość i pewność siebie. Teraz okazało się, że zwiększa także… otrzymywane napiwki.

 

Okazuje się, że kelnerki stosujące dobry makijaż częściej otrzymują od gości napiwki. Co więcej, napiwki te są o 25% większe niż sumy przekazywane koleżankom, które się nie malują. Takie wnioski płyną z analizy przeprowadzonej przez francuskich specjalistów z Uniwersytetów De Bretagne Sud i De Maine.

 

Szminkę, puder i maskarę można stosować więc w strategicznym celu: – Makijaż może pomóc kobietom wynegocjować lepsze warunki pracy i uzyskiwać wyższe zarobki. Ta zasada obowiązuje także w gastronomii – mówi Mo Mokhtar, dyrektor zarządzający Pasiony Group, angielskiej firmy konsultingowej specjalizującej się w branży gastronomicznej.

 

Badania wykazały jednak, że makijaż motywuje do większych napiwków wyłącznie mężczyzn. Kobiety, jeżeli w ogóle, oferują ładnie pomalowanym kelnerkom mniejsze napiwki.

 

Naukowcy potwierdzili, że kwestia stosowania makijażu lub jego brak miała wpływ na wszystkie kobiety pracujące w lokalach gastronomicznych i uczestniczące w badaniu. Mężczyźni przekazują kelnerkom z odpowiednim makijażem większe napiwki, ponieważ wydają się one bardziej pociągające, a kosmetyki sprawiają, że twarz uzyskuje bardziej niewinny wizerunek. Odpowiedni makijaż oczu lub ust sprawia między innymi, że oblicze uzyskuje proporcje typowe dla twarzy dziecka. Wizerunek kobiety staje się tym samym bardziej wrażliwy. Należy jednak pamiętać, że – przykładowo – optyczne powiększenie ust za pomocą makijażu jest także przejawem erotycznego komunikatu. – Determinuje on określone zachowania ze strony mężczyzn, którzy czują się w obowiązku podkreślić swoją męskość, chociażby poprzez zaoferowanie większego napiwku – stwierdza Mokhtar.

 

Badania wykazały więc, że bardziej atrakcyjne wizualnie kelnerki zarabiają na napiwkach więcej. Wcześniejsze analizy potwierdziły także, iż kobiety stosujące makijaż uznawane są w społecznych odczuciach za lepiej zorganizowane, bardziej zadbane i kobiece, pewniejsze siebie, a przez to bardziej interesujące i cieszące się większym zainteresowaniem. 

data: 17.02.2010 r. Żywność
 Żywność Aromat na schudnięcie Pokarm syci nas tym bardziej, im bardziej złożony jest jego aromat – nawet, jeśli nasze nosy nie są w stanie tego rozpoznać. Odkrycie to może pomóc w opracowaniu nowych produktów dla osób walczących ze zbędnymi kilogramami – informuje „New Scientist”.   Wpływ różnych zapachów na odczucie sytości badała ostatnio więcej
data: 04.02.2010 r. Żywność GMO
 Żywność GMO Twardy jak pomidor? Hinduscy uczeni stworzyli pomidory, które zachowują świeżość znacznie dłużej niż pomidory tradycyjne. Na razie wynalazek nie trafi jednak do polskich sklepów.   Mimo że badania nad modyfikowaniem genetycznym pomidorów prowadzone są od lat, dotychczas nie udało się stworzyć pomidora, w którym przedłużono by świeżość więcej
data: 02.02.2010 r. Uwaga na…
 Uwaga na… …wadliwe Toyoty Taka sytuacja może pojawiać się w najgorszych snach: mocno wciskasz pedał gazu, zdejmujesz z niego nogę, a samochód nie zwalnia – pedał się blokuje. Okazuje się, że to może zdarzyć się w rzeczywistości właścicielom Toyoty, Citroena C1 i Peugeota 107.   Toyota rozpoczęła w Stanach Zjednoczonych i niektórych krajach Europy bezpłatne akcje więcej
data: 26.01.2010 r. Zdrowie
 Zdrowie Wychowywanie dzieci obniża ciśnienie Choć może się to wydawać zaskakujące, najnowsze badania dowodzą, że osoby posiadające dzieci mają niższe ciśnienie krwi niż osoby, które rodzicami nie są.   Zdaniem Julianne Holt-Lunstad z Uniwersytetu Brighama Younga (USA) stres, który zwykle towarzyszy wychowywaniu dzieci jest niwelowany dzięki temu, że rodzice widzą w trosce o pociechy sens i więcej
data: 25.01.2010 r. Operatorzy internetowi
 Operatorzy internetowi Ukarani za reklamy „Notebook z modemem za 1 zł”, „Najszybszy internet w komórce. Bez limitu”; „Telefonia cyfrowa za 1 zł przez 2 miesiące” – między innymi takimi hasłami Aster, Vobis oraz operator sieci Era kusiły konsumentów. UOKiK uznał, że spółki wprowadziły konsumentów w błąd i nałożył karę finansową w łącznej wysokości ponad 9 mln zł. więcej
data: 20.01.2010 r. Banki
 Banki Kredyt za parmezan Ser zabezpieczeniem kredytu? Choć brzmi niewiarygodnie, to prawda. Na razie w północnych Włoszech.   Pomysł przyjmowania długo dojrzewających serów jako zabezpieczenie pożyczek bankowych ma pomóc producentom serów, którym brakuje gotówki. To niecodzienne zabezpieczenie w zamian za kredyt przyjmują cztery banki w północnych więcej
data: 18.01.2010 r. Psychologia
 Psychologia Szczęśliwe weekendy Niezależnie od wykonywanego zawodu ludzie mają lepszy nastrój, więcej energii i mniej dolegliwości bólowych od piątkowego wieczoru aż do niedzieli popołudniu – wynika z kanadyjsko-amerykańskich badań przeprowadzonych wśród dorosłych pracowników.   Jak tłumaczą autorzy artykułu na łamach pisma „Journal of Social and Clinical więcej
data: 13.01.2010 r. Świńska grypa
 Świńska grypa Medyczny skandal Światowa Organizacja Zdrowia rozpocznie dochodzenie, aby zbadać, jak podchodziła do pandemii świńskiej grypy. Śledztwo jest odpowiedzią na zarzuty, iż WHO pandemię ogłosiła pod naciskiem firm farmaceutycznych.   – Największy skandal medyczny w historii – tak o ogłoszeniu pandemii świńskiej grypy przez WHO mówi Przewodniczący Zgromadzenia Parlamentarnego więcej
data: 11.01.2010 r. Zdrowie
 Zdrowie Rozmowa przez komórkę lekiem na Alzheimera? Do tej pory słyszeliśmy tylko o negatywnym wpływie używania telefonu komórkowego na nasze zdrowie. Ostatnio jednak amerykańscy naukowcy ogłosili zaskakujące wyniki badań, z których wynika, że promieniowanie emitowane przez komórki chroni przed chorobą Alzheimera.   Długotrwałe działanie fal elektromagnetycznych emitowanych przez telefony komórkowe więcej