Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
data: 28.03.2010 r. Reklamy wycieczek
 Reklamy wycieczek Oferta (nie)specjalna

Oferty wycieczek z reklam biur podróży zamieszczanych w gazetach nie zawsze są prawdziwe – wynika z badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii.

 

Połowa ofert turystycznych z reklam nie była dostępna za podaną w reklamie cenę. Okazywało się, że trzeba by za nie zapłacić od 9 do 86 funtów więcej od osoby. Wycieczka z reklamy często w rzeczywistości okazuje się też zupełnie czymś innym niż mogłoby się wydawać. Do takich wniosków doszli eksperci z brytyjskiego magazynu konsumenckiego „Which?”.

 

Na przykład pewna oferta specjalna wyjazdu na Cypr obiecywała siedem noclegów w hotelu czterogwiazdkowym, z bezpłatnym wypożyczeniem samochodu. Tyle że w rzeczywistości okazywało się, iż samochód za darmo można było dostać tylko na… jeden dzień. Co więcej, podczas próby zakupu reklamowanej wycieczki, pracownik biura podróży usiłował wepchnąć dziennikarzom przeprowadzającym badanie całkowicie inny hotel, do którego trzeba było dopłacić 157 funtów.

 

Niektóre ceny podane w reklamach zgadzały się ze stanem faktycznym, tyle tylko, że na przykład pokój był gorszy albo wyżywienie niepełne.

 

Co ciekawe, dwie z przeanalizowanych ofert okazały się tańsze niż w reklamach. Na przykład wycieczka do Egiptu została przeceniona z 329 funtów do 325, jeżeli miałaby odbyć się w lutym, i do 294 – jeśli wyjazd byłby w marcu.

 

Jak zauważa magazyn „Which?”, takie niezgodności informacji podanych w reklamach ofert turystycznych z tym, co możemy otrzymać w rzeczywistości, sprawia, że konsumenci czują się oszukiwani. 

data: 23.04.2010 r. Uwaga na…
 Uwaga na… …niebezpieczną chemię Dwuipółletni chłopiec trafił do szpitala z oparzeniami chemicznymi jamy ustnej, przełyku i żołądka. Wcześniej zjadł w sklepie granulki preparatu do udrażniania rur.   Wypadek wydarzył się w sklepie w Stargardzie Szczecińskim. Kiedy rodzice na chwilę stracili chłopca z oczu, dziecko sięgnęło po Kreta – preparat do udrażniania rur i włożyło jego więcej
data: 16.04.2010 r. Prawa pasażerów
 Prawa pasażerów Wulkaniczny pył nie przekreśla praw pasażerów Każda, nawet tania linia lotnicza w UE, powinna zwrócić pieniądze za bilet w przypadku anulowania lotu z powodu pyłów wulkanicznych, lub, jeśli pasażer się zgodzi, zaoferować mu inny lot w alternatywnym terminie – przypomniała dziś Komisja Europejska.   – Unijne prawa pasażerów stosują się do wszystkich europejskich linii lotniczych, więcej
data: 16.04.2010 r. Uwaga na…
 Uwaga na… …niebezpieczne wózki Trzy modele wózków dla dzieci mogą stwarzać zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia maluchów.   W najnowszym teście amerykański magazyn konsumencki „Consumer Reports” wykrył, że trzy wózki mogą stwarzać zagrożenie dla zdrowia i życia dzieci. Chodzi o spacerowe wózki: Valco Baby Tri-Mode, a także Tike Tech City X3 all-terrain więcej
data: 08.04.2010 r. Uwaga na...
 Uwaga na... …toksyczne kombinezony Kombinezony dla dzieci sprzedawane w hipermarketach Real zawierały szkodliwy kadm.   Badania laboratoryjne przeciwdeszczowego kombinezonu składającego się z kurtki z suwakiem i spodni na szelkach Unitech (patrz zdjęcie) ujawniły w nim zawartość kadmu – informują przedstawiciele sieci Real. Użytkowanie tych ubrań może wywoływać podrażnienia skóry oraz szkodliwie działać na drogi oddechowe. więcej
data: 07.04.2010 r. Dieta
 Dieta Śmieciowe jedzenie jak narkotyk Od wysokokalorycznej, lecz posiadającej niskie właściwości odżywcze, taniej żywności, tzw. junk food (z ang. śmieciowe jedzenie), można się uzależnić tak samo, jak od nikotyny i kokainy.   Powodem takiego uzależnienia jest fakt, że zarówno osoby nałogowo zajadające się żywnością, konsumowaną nie tyle dla zaspokojenia poczucia głodu, co dla przyjemności, więcej
data: 06.04.2010 r. Pizza
 Pizza Grube ciasto dla szczupłej sylwetki? Pizza na grubym cieście jest mniej kaloryczna od tej na cieście cienkim.   Która pizza jest zdrowsza: na cienkim czy na grubym cieście? Australijski magazyn konsumencki „Choice” obalił powszechnie obowiązujący mit na temat wartości odżywczej pizzy. Z badań prawie 300 różnych rodzajów pizzy wynika, że to wcale nie pizza więcej
data: 31.03.2010 r. Szafa Polek
 Szafa Polek Jak ubierają się Polki? Czego dowiemy się, gdy zajrzymy do szaf Polek? Na przykład tego, że wbrew powszechnemu przekonaniu o tym, że ubierają się zachowawczo, wiele z nich na co dzień wybiera sportową elegancję, lecz tylko co dziesiąta podąża za najnowszymi trendami.   Wnioski z badania, przeprowadzonego na zlecenie Woolite przez MillwardBrown SMG/KRC, na pierwszy rzut oka wydają się więcej
data: 25.03.2010 r. Uwaga na…
 Uwaga na… …trujące kubki Kubki sprzedawane między innymi w sieci hipermarketów Carrefour zawierają trujące metale ciężkie – to wynik badań wykonanych przez Inspekcję Sanitarną.
Podczas rutynowej kontroli poznański Sanepid wykrył na zewnętrznym zdobieniu kubków przekroczony poziom szkodliwego kadmu i ołowiu. Zwiększona ilość tych pierwiastków więcej
data: 22.03.2010 r. Sprawy konsumentów
 Sprawy konsumentów Europejski Szczyt Konsumencki Usługi, internet, opłaty bankowe, wypożyczalnie samochodów, zielona energia i transport miejski – to obecnie gorące tematy dotyczące spraw konsumentów. W zeszłym tygodniu w Brukseli dyskutowali o nich przedstawiciele organizacji konsumenckich, przemysłu oraz świata polityki.   W dniach 18-19 marca 2010 r. w Brukseli odbył się Europejski więcej