Uwaga! Ta strona używa plików cookies i podobnych techonologii (kliknij aby poznać politykę plików Cookies)
Akceptuj i zamknij
data: 28.03.2010 r. Reklamy wycieczek
 Reklamy wycieczek Oferta (nie)specjalna

Oferty wycieczek z reklam biur podróży zamieszczanych w gazetach nie zawsze są prawdziwe – wynika z badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii.

 

Połowa ofert turystycznych z reklam nie była dostępna za podaną w reklamie cenę. Okazywało się, że trzeba by za nie zapłacić od 9 do 86 funtów więcej od osoby. Wycieczka z reklamy często w rzeczywistości okazuje się też zupełnie czymś innym niż mogłoby się wydawać. Do takich wniosków doszli eksperci z brytyjskiego magazynu konsumenckiego „Which?”.

 

Na przykład pewna oferta specjalna wyjazdu na Cypr obiecywała siedem noclegów w hotelu czterogwiazdkowym, z bezpłatnym wypożyczeniem samochodu. Tyle że w rzeczywistości okazywało się, iż samochód za darmo można było dostać tylko na… jeden dzień. Co więcej, podczas próby zakupu reklamowanej wycieczki, pracownik biura podróży usiłował wepchnąć dziennikarzom przeprowadzającym badanie całkowicie inny hotel, do którego trzeba było dopłacić 157 funtów.

 

Niektóre ceny podane w reklamach zgadzały się ze stanem faktycznym, tyle tylko, że na przykład pokój był gorszy albo wyżywienie niepełne.

 

Co ciekawe, dwie z przeanalizowanych ofert okazały się tańsze niż w reklamach. Na przykład wycieczka do Egiptu została przeceniona z 329 funtów do 325, jeżeli miałaby odbyć się w lutym, i do 294 – jeśli wyjazd byłby w marcu.

 

Jak zauważa magazyn „Which?”, takie niezgodności informacji podanych w reklamach ofert turystycznych z tym, co możemy otrzymać w rzeczywistości, sprawia, że konsumenci czują się oszukiwani. 

data: 31.03.2010 r. Szafa Polek
 Szafa Polek Jak ubierają się Polki? Czego dowiemy się, gdy zajrzymy do szaf Polek? Na przykład tego, że wbrew powszechnemu przekonaniu o tym, że ubierają się zachowawczo, wiele z nich na co dzień wybiera sportową elegancję, lecz tylko co dziesiąta podąża za najnowszymi trendami.   Wnioski z badania, przeprowadzonego na zlecenie Woolite przez MillwardBrown SMG/KRC, na pierwszy rzut oka wydają się więcej
data: 25.03.2010 r. Uwaga na…
 Uwaga na… …trujące kubki Kubki sprzedawane między innymi w sieci hipermarketów Carrefour zawierają trujące metale ciężkie – to wynik badań wykonanych przez Inspekcję Sanitarną.
Podczas rutynowej kontroli poznański Sanepid wykrył na zewnętrznym zdobieniu kubków przekroczony poziom szkodliwego kadmu i ołowiu. Zwiększona ilość tych pierwiastków więcej
data: 22.03.2010 r. Sprawy konsumentów
 Sprawy konsumentów Europejski Szczyt Konsumencki Usługi, internet, opłaty bankowe, wypożyczalnie samochodów, zielona energia i transport miejski – to obecnie gorące tematy dotyczące spraw konsumentów. W zeszłym tygodniu w Brukseli dyskutowali o nich przedstawiciele organizacji konsumenckich, przemysłu oraz świata polityki.   W dniach 18-19 marca 2010 r. w Brukseli odbył się Europejski więcej
data: 10.03.2010 r. Banki
 Banki Nieuczciwa reklama Bank PKO BP swoją reklamą wprowadzał konsumentów w błąd – uznał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.   W czasie kampanii reklamującej lokatę terminową bank informował, że „Max Lokata” jest oprocentowana w wysokości 6% w skali dwunastu miesięcy. Okres ten liczony był jednak nie od momentu podpisania umowy, ale od wyznaczonego przez więcej
data: 10.03.2010 r. Dieta
 Dieta Zabójcza sól Współpraca z przemysłem spożywczym na rzecz ograniczenia spożycia soli mogłaby zapobiec setkom tysięcy zawałów i udarów oraz znacznie obniżyć koszty leczenia.   Spożywanie zbyt dużych ilości soli jest jedną z głównych przyczyn wysokiego ciśnienia, na którego leczenie przeznacza się rocznie w USA ponad 73 mld dolarów. więcej
data: 05.03.2010 r. Uwaga na...
 Uwaga na... Niebezpieczne bazy do fotelików Maxi Cosi Bazy do fotelików samochodowych Maxi Cosi FamilyFix mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa dziecka podczas wypadku.   Jak się dowiedziała Fundacja Pro-Test od swoich zachodnich partnerów, niektóre bazy Maxi Cosi FamilyFix wyprodukowane przed 3. marca 2010 r. mają wadę, która sprawi, że w razie wypadku baza prawdopodobnie więcej
data: 04.03.2010 r. Uwaga na...
 Uwaga na... …pasy (nie)bezpieczeństwa Pasy bezpieczeństwa w samochodach Kia Venga mogą ulec uszkodzeniu i nie ochronić nas podczas wypadku – ostrzegają eksperci Euro NCAP.   Podczas przeprowadzania testów zderzeniowych pas bezpieczeństwa kierowcy uległ przecięciu w kontakcie z prowadnicami fotela pod wpływem obciążenia manekinem w czasie zderzenia czołowego.   Euro NCAP radzi wszystkim więcej
data: 28.02.2010 r. Wynalazki
 Wynalazki Sposób na hałaśliwych sąsiadów Dźwiękoodporne płytki z lateksu mogą okazać się zbawieniem dla mieszkańców bloków, którzy są już zmęczeni hałasami dochodzącymi zza cienkich ścian, z mieszkań sąsiadów.   Luksus mieszkania w ciszy dostępny jest dla niewielu. Zwłaszcza gdy mieszka się w bloku. Jak zniwelować hałas zza ściany? Być może cisza zapanuje w mieszkaniu więcej
data: 19.02.2010 r. Psychologia
 Psychologia Unikasz nowości? Możesz mieć depresję Zły nastrój dodaje uroku rzeczom, które znamy. Z kolei poczucie szczęścia zwiększa atrakcyjność nowości.   To wyniki badań międzynarodowego zespołu psychologów, o których informuje czasopismo „Psychological Science”.   Fakt, że ludzie preferują znajome bodźce został opisany 100 lat temu przez brytyjskiego psychologa więcej